|
|
|
|---|---|
Moffen |
Har skrivit en tidigare fråga om rattkrångel men måste ändå fråga detta, är ratten ställbar på något vis i en 525i 93:a, farsan och jag kollade nyligen lite under skalet och kunde inte komma på vad problemet var? ett lite småirriterande fel dock det enda felet som finnes MVH Moffen Rak sexa är finlir |
| ja den är ställbar | |
| i längsled | |
|
Ja det är den. Sitter en spak mitt under rattstången som man fäller ner mot sig, så går det att dra ut/skjuta in ratten. Sen fäller man spaken framåt/uppåt så är ratten låst igen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag har ställbarratt men de går inte att skjustera alls.Kanske för att där är en annan ratt tror jag.Ska de va så ?? Drive Like U Stole It!!!!! |
|
|
Om ratten inte kan justeras trots att spaken fälls ned så kan den vara för tight justerad i splinesen. Dessa sitter närmast mot kupeväggen i kupen och man kan prova att lätta på justermuttern, kladda på lite fett och dra åt så pass så att man inte har glapp i ratten. Förhoppningsvis kan man få den att kunna justeras utan att glapp uppstår. ------------------ Always Diesel |
|
jocker18@home.se |
måste prova att justera, för jag slitit i ratten ett antal gånger å kliat mig i skallen :) Man kan ha roligt även med 525ór... |
|
Hmm, läste mitt eget inlägg och får väl justera ordvalet som blev lite snabb - närmast kupeväggen (?)... ska ju vara närmast torpedväggen... hoppas det gick fram ändå... ------------------ Always Diesel |
|
|
På min går inte skjusterspaken ner heller. Drive Like U Stole It!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.