AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
348

trimma med chip ?

Er
9
Erdeman
525i -90
Jag har läst en del om att byta chip och därigenom öka vridmomentet hur mkt kan det göra på en gammal 525-90
Märker man någon större skillnad och vilket chip ska man ha ?
ungefårligt pris ??
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Chipstrimning har disskuterats i stor omfattning här på forumet. Om du provar att använda den fantastiska sökfunktionen kommer du att hitta massor av trådar om detta.

Det finns många som tycker att det inte ger någonting och andra som är väldigt nöjda. Men massor avhästar och vridmoment kan du inte förvänta dig.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Måste ju vara bra eftersom typ var annan bil man hör talas om är chippad...

-----------------------
Min E30:
Länk
Volvo måste juh vara ett bra märke, var och varannan bil man hör talas om är juh en volvo..

*duh*

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jokko... bra du fattade grejen :)

-----------------------
Min E30:
Länk
Du kan lätt öka vridet med 50% o få upp till 25% fler hästar med ett chip!!!NOT!Tips:Skippa chipet!!Enda gången man ska chipa(helst mappa) är väl om man bytt till vassare kammar,kanske större spridare mm....DÅ kan man säkert få en effektökning....i annat fall bara väldigt marginella o försumbara...
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
varför är det så svårt att få konkreta bevis som säger att "chip ger resultat" eller "chip ger inte resultat"? Nu är det olika bud beroende på vem man frågar..

Enklast möjliga sätt: testa bilen i tex intervall 80-120 före resp efter chippning. Jag ska iaf testa chippa när jag får råd..och jag har tänkt kolla min bil på detta vis :)
Läs detta repotage: Länk Där är acc siffror både före och efter chippning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.