AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.397

Är vindavvisare bra!

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Någon som provat vindavvisare?. Fyller de sin funktion? Blir lite betänksam då man surfar runt i galleriet så är det få som har vindavvisare. Chromedesign har en i glas, någon som provat denna variant?
www.chromdesign.de
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk

tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
jag tycker att den är värd vartenda öre, det går att köra hur fort som helst med den uppe, det beror ju på om man kör mycket i stan eller inte,
Om du inte har rullbågar har jag en liggandes, som jag kan tänka mig att sälja. Den är i svart nät, 2 delad, övre delen går att fälla bakåt. Med vindskyddet upp går det att köra ruskigt fort utan att det blåser ett dugg.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Synd jag har rullbågar, tack för erbjudandet.

Länk
Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Kan man på "97 Z3" uten størtbågar montere vindskydd selv? Eller må man inn på verksted?

Jag trodde aldrig att det skulle göra så stor skillnad med ett vindskydd. Nu kan jag komma upp i höga hastigheter utan att det knappast blåser något . En bra/nödvändig investering och som jag inte vill vara utan ...

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Håller med alla andra...jag skulle aldrig klara mig utan vindskyddet!! Skillnaden är verkligen som mellan natt och dag!
Men ett BMW original vindskydd som man trär på störtbågarna _borde_ väl inte kosta skjortan...?

__
Länk
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
"Men ett BMW original vindskydd som man trär på störtbågarna _borde_ väl inte kosta skjortan...?"

Jag har för mig att jag betalade 1600:- för mitt.
Väldigt praktisk dessutom, när man kör in i stan så är det bara att dra ner två dragkedjor så ramlar biten mellan störtbågarna ner i suflettförvaringsutrymmet.

/Hans
Lifferado, med den typen av vindskydd jag har liggandes går det utmärkt att montera själv.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Tack för alla tips.

Ett BMW original är vad jag fått fram är det bästa samt att det är bra med en vindavvisare. Nu har jagten på att få tag på ett sådant påbörjats. Bor man i en stad som inte har en BMW åf inom nästan 10 mil, då kan detta en stund.
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jakten på vindavvisare pågår ännu. Väntar sedan en vecka tillbaka på en lovad katalog från BMW på originaltillbehör för Z serien.
Är det inte märkligt att de inte lägger ut sin katalog på internet så det bara är att pricka för vad man vill ha, typ lika som andra tillbehörsfirmor gör.

En god ide att förmedla till BMW?
har själv funderat på detta. märkligt. Till och med Peugeot har det....

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har också retat mig på det många gånger. Rätt drygt att i dessa tider när kan pissa, skita och sova på Internet behöva åka milen till sin handlare bara för att få en sketen katalog! :/

__
Länk
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Till min överraskning idag kom ett kuvert från BMW Group som skulle innehålla en tillbehörskatalog, men det var endast med en förteckning på återförsäljare. Den närmsta åf har jag ringt (2 ggr) och efterlyst en tillbehörskatalog eller besked om att kunna få tag i en vindavvisare. Han skulle ringa upp - det har gått 14 dagar sedan dess. Mitt hopp sattes sedan till BMW Group i Stockholm.

Nu återstår fortsatt jakt i Tyskland eller rent av via USA.

Har alla lika svårt att köpa prylar till Z3:an i Sverige?
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Slutrapport!

Tog "tjuren i hornen" åkte ner till BMW Group i Göteborg träffade en mycket vänlig tillbehörsförsäljare som la vindavvisarnätet på disken.
Nu sitter det på sin plats och slutrapporten innehåller att detta är mycket effektivt vindskydd, rekommenderas till alla.
Hittade en annons på en vindavvisare för runt 600kr. vet inte om det är billigt eller inte men om nån är intresserad så titta på Länk där finns den.

_________
Glömde tillläga att det finns under "Spares and Parts"

_________
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.