|
|
|
|---|---|
|
Jag är en av dom som har det vanligt förekommande felet på min 328 -96 att klimatanläggningen helt spontant lägger av. Enhetens display slocknar och fläktarna dör. Efter en stund så går den igång igen. Mycket irriterande nu när sommaren är här. Har sökt här på forumet efter information och det verkar som om det är en dålig lödning på kretskortet som orsakar felet. Kan någon ge mig en enkel instruktion på hur jag plockar ur klimatanläggningens styrenheten från instrumentbrädan? Dela gärna med er av era egna erfarenheter av det här problemet. | |
stefannorr |
gå på sökfunktionen o sök på acc and display eller liknande finns muli inlägg |
Daytona |
Polaren har samma fel på sin. Enda sättet att fixa det är att köpa en ny display. Om du går till BMW med den så får du 600:- för den tror jag det var om du köper en ny. Daytonan=Länk |
|
stefannorr & Daytona: Tack för responsen. Jag har sökt men inte hittat nått inlägg om hur man går tillväga för att plocka ut enheten. Jag vill gärna själv felsöka först innan jag pyntar för en ny enhet. Det kan ju vara en kalllödning som är lätt att lokalisera. |
|
|
Hej, Om du söker på "display" i 3-serieforumet så får du bl a upp följande trådar som tar upp ditt problem: Länk Länk Länk Länk /Micke |
|
|
Hittade en kortfattad instruktion nu: "Ta en bredbladig mejsel och bänd försiktigt ut displayen. Den e bara tryckt i. Du behöver inte ta ut stereon." Låter lite som hjärnkirurgi med yxa, så jag överväger att låta verkstan ta hand om det. :) |
|
|
Micke: Tack så mycket:) Du postade samma minut som jag:) /sonny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.