|
|
|
|---|---|
|
Har dragit sönder mina bultar till bromsarna , dom som håller i själva "ställningen" som sedan oket sitter fast i . Tänkte köpa dessa bultar "lokalt" och undrar vad det skall vara för kvalité på dessa och/eller om det är något annat som jag ska tänka på ? Har inte tid eller möjlighet att köpa hos bmw (ligger avsides från mig) MVH TONY ///M3 | |
|
Jag hade satsat på rostfritt syrafast. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M12X1,5X41 kostar 16 kr st hos BMW. köp där så slipper du fundera?? Bultkvalitet brukar stå stansad på skallen. ///MVH Hasso Länk |
|
menar inte matterial utan spec. på bulten . och hur fungerar rostfritt ihop med järn ? det blir som sagt var belastning på bultarna . MVH TONY ///M3 |
|
|
tack hasso ! tyvärr så går det inte avläsa på bultarna och det är inte priset på bulten utan att jag inte har tid att åka dit . Har volvo eller någon annan bilhandlare samma typ tro ? MVH TONY ///M3 |
|
|
Bultar av alla typer och modeller hittar du på Sifvert skruv på Lindhagensgatan 53 Länk Mvh / Malte |
|
|
Du ska annvända bult av 10.9 kvalite 8.8 är för dålig kvalite och 12.9 har för dåliga utmattnings krav. |
|
|
fortsättning men det absolut bästa är att använda en unbrako bult som kombinerar 10.9 bultens segher med 12.9 bultens styrka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.