|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet irriterande problem och är att när det är jätte varm ute och har kör en stund så plostig kommer kylarvätskan som rinner på baksidan och framsida av framspoiler när jag har parkera bilen, när jag ska köra bilen på morgonen då ligger ett liten märket av kylarvätskan precis under spoiler. Temperaturen i bilen är normal... M.V.H Mauricio Villasmil PS. Detta händer bara ibland. Idag hände och ungefär en månad sen hände detta igen!!!!! | |
|
Låter som att du har en begynnande läcka i kylaren. Det börjar som mycket små hål och läckaget kan bara observeras ibland, sedan blir det värre.... På våra motorer är detta särskilt allvarligt eftersom en för låg kylarnivå i kombination med materialet aluminium snabbt ger skador om kylvattnet sjunker nedanför toppen. Har du kollat så att kylvätskenivån är samma? Har du missfärgningar av kylarvattnet? (Kan ju vara en trasig topplockspackning som skapar ett för stort övewrtryck i kylsystemet som i sin tur gör att kylaren har gett med sig) Men troligast är ett stenskott eller liknande som har skapat ett litet hål i kylaren.... Hoppas detta var till någon hjälp. |
|
| Min kylarvätska är fint, inget olja i vatten eller tvärton . temp ligger på mitten (normaltemp) och det kommer inget vit rök när man kör.. tomgången är fint och motor dra jämt och fint. Den här problem med vatten att det rinner händer ganska sällan alltså idag hände och innan hände för ungefär en månad sedan.. om det skulle vara nångon håll på kylaren då skulle vatten rinna hela tiden eller hur??? förresten har kör bilen idag och har tittat under och det finns inget kylarvästka under vad märkligt??... | |
| Är det kylarvätska då? Dum fråga kanske men om du har AC och har kört en stund med den så "frostar" den av och det blir en liten vattenpöl under bilen. Händer med min AC ibland. | |
|
semper: Precis det kan vara ac:n... värt att kolla upp men det låter som det efterssom du bara har vatten "läckage" när det är riktigt varmt. Kolla var vattnet kommer ifrån när det är riktigt varmt ute. // Mvh kim - med en spräckt kylare.. ;( -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Hej, vatten som är under bilen är grön (kylarvetska) jag har kollat runt min kylare och upptäckte att det sitter en givare på vänsten sidan (passagerare sidan) av kylaren, den här har 3 kablar. Mina kablar är sönder så jag undrar nu vad är den här för givare hoppas inte att det är nångting jätte viktig som typ temp i bilen. min temp mätare visar bra men efter att ha kollat runt bilen har jag inte sett nång läckage i kylaren eller slangar... M.V.H Mauricio Villasmil |
|
|
Uppenbart ett läckage iaf. I början kan det vara så att bilen bara (synligen) läcker ibland. Det verkar inte bättre än att du har ett hål i kylare, slang eller koppling mellan slang och block. Bara att prova sig fram. Kör motorn varm och kläm sedan på alla slangar som leder in eller ut ur kylaren (med motorn igång) så kommer du med lite tur att upptäcka var läckan sitter. Ett inte allt för ovanligt fel är att en slangklämma i kombination med en gammal slang börjar läcka lite. I bästa fall behöver du bara kapa av den skadade delen och sedan montera på allt igen, men jag rekommenderar ett byte till fräscha delar. Lycka till! |
|
|
nu har jag hitta problemet till min kylarvätska läckage och det låter otroligt konstig men vatten rinner från själva fläkten, på baksidan att kopplingen till detta fläkten ni vet den som snurar framfor kylaren.. vad är detta nu kan det bara vattenpumpen som börjar blir dåligt??? jag har märk att mina kylslangar efter att ha kör bilen varm är lite hårdare alltså när man klämmer med själva handen när bilen ett kallt då går att klämma de jätte lätt och dem är mjuka men när jag har kört lite hårdare och bilen är varm då går det att klämma fast den känns ganska hårdare kan väl tänka mig att det är normal tryck som ligger i kylsystemet när bilen är varm och stäng.. M.V.H MAuricio Villasmil |
|
|
Vattenpump till E34 M5 kostar 1680 spänn, delar kostar 170 för tätningen som går sönder om man inte svarvar ett verktyg för montaget, man måste pressa på två yter sammtidigt. axel med lager gick på ca hundringen (de sitter ihop) 18 spänn för tätningen. Några kronor för segersäkringen. impeller kan man också köpa vet ej vad den kostar. Man måste ha press med lite mellanlägg etc. och en avdragare. Kan vara bra att värma "hjulet" vid demontage. Nu till saken, tätningen är en glidtätning som släpper igenom en mindre mängd kyllarvätska när den roterar. Varför? Jo ena aktiva delen är en grafitring (kol=grafit=glider och smörjer bra) den andra är en keramring (keram=hård, riktigt hård=låg friktion) om tätningen läcker och dränage spåren stockar igen med smutts kommer kylarvätskan passera genom lagret = paj lager = paj fläktrem = kullerwasser temp hoch typ... Kanske är din glidtätning dålig??? Boder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.