|
|
|
|---|---|
328an |
Det var så att jag var ute och körde här om dan i stadstrafiken och fastnade ca: 15minuter. Motortempen gick upp och jag kunde inte stanna någonstans föränns den hade gått upp till röda. Precis innan jag ska stanna och stänga av motorn så hörs en liten explosion och det börjar ryka. Det rykte inte från motorn utan runt omkring den. Kikade under motorkåpan av det som går att se utan att lyfta bort den så ser man ingen oljeläckage som helst. Kylaren gjorde sig av med allt vatten. Läckte ner under bilen. Provade med att fylla på men vattnet rinner ner från undersidan av den. Det går att se. Tydligen så exploderade kylaren. Ingen vit rök från avgaserna. Oljenivån är normal och oljan var normal (ej grumlig eller så). Hemma i garaget så provade jag att starta den och det gjorde den. Är det risk att toppen gått??? Behöver jag en ny kylare om det rinner från kylaren och inte från någon slang??? |
| samma sak hände mig förra sommaren,bilen plötsligt började gå upp i temp,och kylaren exploderade och det var nämligen toppen som gick,det behöver inte va samma för dig men i mitt fall var det... | |
|
Det behöver inte vara toppen. Har fått för mig att det är enklare att blåsa en kylarslang än toppen vid överhettning. När något liknande hände min gamle M10 så gick en slangklämma. Bara att sätta dit en ny och köra, så jag hade gissat på att en kylarslang, slangklämma eller något på kylaren har pajjat före toppen, men det är klart att det är ju inte alls omöjligt att det är toppen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
328an |
men vattnet rinner inte från någon slang. det rinner ut precis under kylaren. och där sitter ingen slang. kan det vara toppen om oljenivån är okej o inga vita avgaser och om oljan är okej??? behöver jag en ny kylare bara? ska jag byta ut termostaten och vattenpumpen också? |
Rico80 |
eftersom du inte får några vita eller blå avgaser så borde man ju kunna utesluta attd et är toppen eftersom du inte får in varken vatten oller olja i förbränningen! det kan iofs vara en sprika i utkanten av toppen så vattnet rinner ut där men det borde du se ganska så lätt!!! det kan vara så attd et sitter nån plugg under kylaren som gått eller så kan det vara så att själva kylaren har gått sönder i underkasnt men sitter det inte en slang i underkant som kan göra så attdet ser ut som det kommer underifrån kylaren kolla slangen som går från vattenpumpen borde vara den iså fall!! lycka till *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
Daytona |
Jag har kollat den slangen och den sitter. Vattnet verkar komma från nåt hål mitt i kylaren och så rinner det ner i undersidan. Vad kostar det att kontrollera toppen hos bmw??? Daytonan=Länk |
Daytona |
Alla slangar till kylaren sitter på hans bil. Daytonan=Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.