AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.752

Autohallen erfarenheter

Sida 1 av 2
Gumball
Någon som har något att förtälja?

De har en 540 som verkar fin.

/Gumball
Gumball
Glömde!

De ligger i Helsingborg

/Gumball
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
sök på "autohallen" på detta forum så får du se..
Gumball
OK!

En hel del raderat verkar det som.

Kan det vara en ok firma men någon eller några som försöker smutskasta dem.

Eller är de bara skräp!

/Gumball
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Ett råd..kolla bilen väldigt noga och få ALLT skriftligt på papper. Både att alla avgifter är betalda, miltal stämmer osv...dom är (ö)kända
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Firman var upp på "Plus" på Tv.Dom hade sålt en Volvo 855 med 9000 mil på mätaren,fast den hade gått 19000 mil,ac kass,turbon fungerade inte,mm.Vägrade låta köpet gå tillbaka!!!
Köp inget av sådna myglare!!!!!!!!!!!!!!

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98..
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Sätt inte din fot där för din egen skull! Fattar inte att de fortfarande kan bedriva verksamhet!!

__
Länk
chrille70
- Äreså?! Va!? Äreså?!

Autohallen har Plus-Sverker satt pekfingret i ögat på så de är väl ganska välkända vid det här laget. Undrar om de säljer några bilar nu för tiden...?

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Enligt deras hemsida står det att de expanderar och bygger ut och har sig hehe...men det är nog gammal info

__
Länk
Så har det stått i snart TRE ÅR!!!
GLÖM dom!!!!

Karlskrona träff
Länk
Länk
Kollade upp en 540 som gått 8000mil förra året men som gått enligt bmw ca 20000mil 1år innan den kom in i sverige ???!!!!

Var misstänksam!
Även jag har kollat upp en 540 med 9000 mil som inte alls stämmde.
Kan inte förstå att inte polisen kan göra något, eller kan de det?
chrille70
Är det verkligen olagligt att backa mätarställningen, rent juridiskt sett? Är det inte så att det bara anses "oetiskt" eller "olämpligt" och bryter mot god sed (tolka inte detta som att jag har ngt till övers för mätarfusk!).

Har för mig att jag hört nåt sånt, men alla har väl hört fel nån gång... Sedan kan jag inte så mycket om sånt här. I fall att det inte finns nån lag mot detta så skulle det väl kanske vara dags att stifta en!?

/ Chrille
Chrille70: Det kan nog vara som du säger men om man påstår något annat och inte erkänner att den är skruvad och dessutom förfalskar en servicebok, då borde det väl vara bedrägeri.

Är det inte i Belgien som man får böta en bit över 100000 kronor om man skruvar en bil? Har bara hört något sådant. Skulle kanske vara ide att införa här i Sverige.
chrille70
ml99: Det låter riktigt det du säger. Det borde betraktas som bedrägeri om man står och ljuger nån rätt upp i ansiktet, tycker jag. Det där Belgiska konceptet du skriver om skulle vi gärna kunna importera...

/ Chrille
Skriver de 9000 mil på kvittot och bilen har gått 20000 mil så har man all rätt att lämna tillbaka den. Man köper vad som står på kvittot. Om en bilfirma, eller privatperson för den delen, lurar folk på det sättet så ska de ju få böta. Blir så förbenat arg.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Köpet kan hävas förutsatt att säljaren var medveten om att mätaren var ändrad och negligerade att tala om detta. Är säljaren i "god tro" angående mätarfifflet kan man däremot inte begära att köpet ska hävas...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ma
16
matteland
530 IA -93
Sålde en gammal Jetta!! till en ohederlig för ett antal år se´n. Efter ett par månader ringde en person som köpt bilen av den ohederlige och frågade om vad mätarställningen stod på när jag sålde den, han hade skruvat den 10.000 mil. Nye ägaren stämde honom för bedrägeri. Tinget kallade mig som vittne men innan det så verkade det lösa sig ändå. Kort sagt, stäm jävlarna, kostar bara 450:- att skrämma upp dem, kan det vara värt och de har inte en chans.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Sist jag var där för nått år sen så hade dom 5-6 Volvo 850 kombi ingen hade gått mer än 10000 mil... ja ja ja..
Luffare e vad dom är på det stället ,har nog inte sett fler skruvade bilar på en o samma gång.
Köp inte hos Autohallen!!!!!!!!

Garanterat skruvade bilar, jag lovar dig. Det är många som har råkat illa ut där och har bevis för det.
Man vill så gärna tro att bilen är ok för att man har fått ett bra pris men det är den inte, tro mig.
mackan325
Vad gäller import och importbilar tänk på att det är en skillnad på mätarställning och körsträcka. Hos lite mindre seriösa firmor står det ofta 'mätarställing 9000 mil' och det är ju helt korrekt även om mätaren råkar vara backad. Jag sålde svärfars 730i -89 som gått 65000 mil (NOK 224), några veckor senare dök den upp på blocket.se med 19000 mil på mätaren.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.