|
|
|
|---|---|
|
vad händer då med eventuell försäkring? Hur länge gäller motorgarantier och andra skydd? som sagt en -01:a på 12500mil... Det jag funderar på är att skaffa ett motoronordchip... Diesel-räsern Länk | |
|
Är inte 100% säker men har för mig att motorgarantin upphör om man chippar eller gör nåt annat me motorn. Det är ju bara ta o ringa dem o fråga på bmw mvh tamer Länk |
|
|
Förresten så tror jag att din motorgaranti har gått ut, det bästa du kan göra är att ringa o fråga innan du gör nåt. mvh tamer Länk |
|
|
Motorgarantin har gått ut för din bil! Om du chippar bilen och får ett motorhaveri kommer du inte att få ut någon ersättning från vare sig BMW eller försäkringsbolagen. Detta har man blivit stenhårda på att kolla upp! Men i ditt fall lär inte heller försäkringen gälla längre med tanke på körsträckan! Kolla i dina försäkringspapper vad som gäller. Jag vet att det är ett antal BMW-turbodieslar som har havererat efter chiptrimning, så du bör nog vara lite försiktig! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack de bra och snabba svaren... Men om man drar en slutsats så innebär det ungefär att det är upp till mig själv om jag vill ha en driftsäker motor eller en MYCKET driftsäker motor. Och jag får inte någon eventuell ersättning vad som än händer... typ? Diesel-räsern Länk |
|
|
Hasso: jag tackar för infon du mailade till mig... av någon anledning kan jag inte längre svara på mail så jag skriver det här... Men det var intressant läsning som, som sagt var ganska solklar. Men eftersom all ev, garanti antagligen redan är väck så kan det ju kvitta nästan. Men det blir nog inte chippning förrens nästa år... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.