AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
932

-02 tester ur Teknikens värld

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Hittade ikväll igen de utdrag ur gamla Teknikens värld där BMW -02 testas. En artikel om 2002 turbo, en om 2002 Tii och en jämförelsetest mellan 2002 Ti, Audi 100 LS, Fiat 125 S, Ford 17 RS Renault 16 TS och Volvo 142 S.

Skannar in dessa i morgon och lägger ut så skall ni få se dessa intressanta utdrag...

Några korta smakprov:

2002 turbo.
"Körgädje till överpris"
"...och tots att vi pressade BMW:n nästan lika hårt som vi gjort med renodlade tävlingsbilar släppte den inte greppet."

2002 Tii
"En perfekt bil för er som vill och kan köra fort"
"Nästan 4000 kronor är ett högt pris för 30 extra hästar." (jämförelse med standard 2002)

2002 Ti
"Testets i särklass snabbaste och mest tävlingsinspirerade vagn."
"Dessutom har bilen utomordentlig väghållning och är absolut neutralstyrd." (Vad säger ni som provat en -02:a på halt underlag? Neutralstyrd är väl kanske inte ordet jag kommmer att tänka på...)

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Underbart när 30 extra kusar kostade 4000 svenska pesetas! :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Och kommentaren om neutralstyrd bil är underbar...

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Underbart! Ser fram emot att få läsa detta. 4000 för 30 extra hkr - jag kan tänka mig att detta var 15-20% av bilens nypris då. För att inte tala om vilken effektökning i procent det blev!

Jag har regelbundet läst TV sedan 1973. Då var jag fortfarande mycket ung (8 år) och okunnig. Jag tyckte att Saab 99 EMS och Volvo 164 var de häftigaste bilarna man kunde ha.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hehehehe... Det där med neutralstyrd skulle jag aldrig ens tänka tanken att kalla den. BMW 02 är nog den roligatse bil jag kört och ägt. Det är med en liten tår i ögat man säljer den.

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.