|
|
|
|---|---|
BBBMMW |
Läste på mekartips om att batterierna SI-Kotet kan ställa till med problem med övriga mätare i instrumeteringen om dom är dåliga. Jag har flera problem med min bil (e30). Bränsleåtgångsmätaren reagerar inte förän efter ca 3000 varv, trippen stannar. Måste knacka på glaset för att den ska starta igen. Nu säger dom på bmw-verkstaden här, att batterierna endast har med Service Indikatorn att göra. Vem som har rätt skulle ju vara ganska lätt att få reda på genom att byta dessa batterier. Men enligt verkstaden så går det inte att köpa dessa batterier lösa längre. Det känns ju inte så trevligt att behöva byta hela kortet. Kan det vara något annat som ställer till med dessa problem??? |
|
Jag tror att det är batterierna som spökar. kan även vara något annat. Om batterierna ej längre går att köpa lösa så har alla plötsligt slutat göra vanliga laddningsbara R6. De kan ju köpas i vilken affär som helst. BMW rules! |
|
BBBMMW |
Är dom laddningsbara batterierna på 1,2 volt? För visst måste det vara det? |
| det är speciella batterier med fast lödda anslutningar för si kortet,jag har själv bytt sånna på en 318 -87,men jag kommer tyvärr inte ihåg var dom köptes men det var inte från BMW. | |
|
Men snälla! Jag har nog skrivit det här typ 5 ggr nu. Batterierna går att införskaffa hos närmsta välsorterade stormarknad. De är av typ R6 på 1.2 V Var försiktig när du löder dit dem, och se till så att du inte droppar tenn på kortet. Och de har lite med de övriga instrumenten att göra. Min temp.mätare kunde ibland rycka till och ligga på noll i två sekunder för att sedan hoppa tillbaka till normaltemp igen. Efter att jag bytt försvann detta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.