|
|
|
|---|---|
whiz |
Har ett litet problem, eller egentligen så gör det inget men det är lite störande. Min tempmätare hoppar jojjo så man kan inte vara riktigt säker på vad som stämmer. Vad kan jag göra för att åtgärda detta? |
|
Kolla om du har luft i systemet Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
ett vanligt problem på e30 instrumenthus är att batterierna tar slut, eller att lödningarna släpper och då kan man få dom felen som du beskriver..det kan ju oxå vara trasig givare eller kabelbrott, men troligen ngt av dom första felen....ta ut huset och mät upp batterierna och byt dom ifall det är dom som strular, annars så får du ge dig i kast med att granska lödningarna eller köpa ett nytt hus (runt 800 på en skrot) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Har liknande problem med min E30! Har bytt Si-batterierna men problemet kvarstår! När jag bytte batterierna så passade jag även på att felsöka hela kortet, och allt verkade va i sin ordning.. trots det så hoppar tempen, hit o dit! Men en redig smäll på huset brukar få den att hamna i rätt läge ett tag! Så felet ligger troligen ändå i kortet! | |
whiz |
Tackar så mkt! :-) |
|
Whiz!! Fick du rätt på tempmätaren??? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Jag har samma problem... plus att varvräknaren också börjat dansa lambada :) Ekonomimätaren hålller sig ialla fall lugn=Sten död.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
min temp mätare e också konstig. men ja vill inte byta intrsumen, pga att då kanske folk tror att ja vart å skruvat på mätaren osv, de e aldrig uppskattat ///Switte |
|
Köppen |
Min tempmätare är också sån. Verkar ju vara ganska vanligt. Jag har bytt SI batterier jag också. Min tempmätare brukar visa över "normalt" och sen hänga där och fladdra lite som den vill. I vintras märkte jag inget skumt med den... |
|
a ja låter de vara, börja de koka så få man ta den smällen =D ///Switte |
|
|
Jag hade också problem med svajande temp, problemet var kontakten under insuget, där var det lite glapp, gäller nog bara 88a och nyare! Too much is right KKR |
|
|
Jag tror att felet kan ligga (i vissa fall) i mekaniken i mätaren. Ibland fastnar min mätare i botten när den är kall och rör sig inte. Då jag upptäcker detta räcker det med att dunka näven i panelen så hoppar den upp som den ska, alltså antagligen sliten mekanik. "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
Rille!!!!: vad är de för touring? har du nårra bilder på den? ja älskar combi bilar eh eh skulle gärna vilja kika lite! ///Switte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.