AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
501

snäll nån som vet vad som strular på mitt Clås

jpbygg
Är det möjligen nån som vet varför mitt clås inte funka lås motorerna ä bytta men ändå funkar den ej??
Jag har en BMW 528i 86a

Ska man åka flott så kostar det flott!!
Th
12
The_Rauk
M535 -87
vad har du för problem?? berätta lite om hur det beter sig... så blir det lite lättare att klura ut problemet... :O)
jpbygg
get funkar inte alls helt dött har bytt motorer men fortfarande helt dött.

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Funkar inte C-låset på någon dörr? Även baklucka och tanklockslucka? Är svaret ja så så får väl inte grejorna ström. säkringen?

Har du en enskild dörr så är kabelbrott troligt. Inte helt ovanligt att kablarna går av mellan dörr och bil. Leta också efter rosthål i golvet fram. Stora matarkablaget går brevid tröskeln på förarsidan. Där har just kablarna till centrallåset flera grenkopplingar, vilka inte mår bra av hjulsprut genom rosthål.
(Har haft stooor erfarenhet av detta problem;-)
jpbygg
var sitter säkringen???
Det är hel dött!!
sen vilken kabel är + och vilken är -??

jpbygg
När man försöker låsa så klikar det bara till i boxen som siter i handsfacket som jag vet vad det är för box??
Mer info vet jag ej va nyss ut och kollade när jag monterade den där jävla plexin som jag inte fick ordning på vid bakrutan

Jag råkade dra ut en kontakt som sitter uppe i hålet för högtalaren fram på passagerarsidan och centrallåset la av! efter mycket letande hittade jag den lösa kontakten och vips så fungerade det igen! honan sitter fast inne i balken medans hanen går att ta lös men det är trångt o bökigt! kanske värd en titt?
jpbygg
Japp ska göra det.
tack så mycket.
Vad är det för box som sitter i handskfacket????

jpbygg
Tack alla nu är det fixat fick beställa nytt sett från tyskland.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.