|
|
|
|---|---|
| nån som vet var man får tag på dom små reg skyltarna? | |
|
Har du rätt att använda dig av dessa beställer du dom bara från Vägverket. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
...vilket utsikterna lär vara tämligen små för på en E39 -01. Renderar 400:- (?) i böter för avsaknad av registreringsskylt. Men det kan bli rätt snyggt på bilen. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
...Såvida inte du kan visa VV att du behöver USA skylt för att du har en USA baklucka (mera plast mindra "skyltöppning") på din E39,då kan du troligen få dispens Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Nej, det där funkar inte längre... En bil som tidigare haft stor skylt får inte en liten skylt i efterhand. Då den stora skylten bevisligen fått plats tidigare har man alltså på egen hand ändrat fordonet så att den inte längre får plats. Då får man "skylla sig själv"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Men visst är det irriterande när man ser bilar av samma modell som sin egen som har den lilla skylten när man själv får kalla handen hos vv. Tänker skylla på byråkratnissarna om polisen stoppar mig. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Har de små plåtarna från VV på min 328:a (se länken nedan) både bak å fram. Kollar man på framspoilern så går d inte på en "stor" plåt där, men "alla" andra med M/M3 spoiler får ju plast med den stora. Undrar bara om jag har en specialspoiler...vet att den är org. monterad från fabrik! Mvh Jimmy Länk |
|
|
Fredrik M: Det är väl så att det går att fixa sådana små skyltar på annat håll än hos Vägverket...det är nog den vanligaste typen. Då kan man inte skylla på byråkrater och dyl. I ditt fall kanske du kan hävda att eftersom bilen tillverkas i USA så vill du ha skyltar i den bredd som dom har i tillverkningslandet :) Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Inga bra vilklar på bilderna för "nummerplåtsvisning" såg jag. Har bättre om nån vill se hur det kan se ut. Mvh Jimmy Länk |
|
|
Jag har små skyltar på min e39a eftersom det är en US. Det ser mkt trevligt ut framifrån på en svart bil, utan en stor tallrik :) Hittade ingen bild framifrån så en bakifrån får duga.. Länk |
|
|
Ännu en BMW med godkända småskyltar tack vare montering av M5 USA-panel respektive USA-list fram innan regbesiktningen, vilket är det enklaste sättet av få godkända småskyltar, finns passade USA-detaljer bak till E34 sedan, E39 även Touring, E38, E65/E66/E67, Z3, E60? Bild på min pärla.. Länk Mvh Stephan |
|
|
idiotiskt att vissa ska få ha dom små skyltarna medans man inte får byta till små..Ska man skratta eller gråta?? Byråkratisverige i ett nötskal...Man borde fan överösa dom med namnlistor så dom ändrar sitt idiotiska regel... hjorten |
|
|
Vissa bilar är inte gjorda för stora skyltar vilket omöjliggör eller försvårar montage av skylt. Min Alfa har liten skylt fram på grund av (eller tack vare?) dispens av Fordonsregistret. Det går säkert att få dit en stor skylt men bilmodellen är ändå godkänd för liten skylt. Mig veterligen finns det ingen BMW-modell som har dispens för liten skylt. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Kika in på need for speed.. de har reklam för små regskyltar på sin startsida.. dessa kan fås med valfri text.. och tro inte att ni slipper böter om ni inte har extrem tur! Lycka till! // Arrow |
|
|
jag har de små skyltarna (gangsterskyltarna) på min 735ia -88 , vetifan varför... finns ju plats för minst dubbel uppsättning vanliga skyltar. Men gansgsterskyltarna är ju klart tuffare :-) Har ju ingen lust att köpa en finare e32a och behöva ha svenssonskyltarna.... Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. |
|
Daytona |
Jimmyboy=== Det enda som skiljer din m3front från andra fronter är listen som sitter under reg.skylten. Den har lilla ramen för liten regskylt. Den listen med lilla ramen går att beställa från bmw. Jag beställde och monterade på den listen och nu så är det så att jag måste få tag på en liten regskylt från vv. Annars är jag tvungen att borra hål i listen vilket jag inte vill. Någon som kan numret till vv där man kan beställa små regskyltar??? Daytonan=Länk |
Daytona |
Har för tillfället en liten, men "falsk" regskylt. Ej från vv. Daytonan=Länk |
|
Daytona: Det finns ingen nummer till Vägverket där man kan beställa små skyltar. Beställer du skyltar får du den storleken du hade tidigare. Enda sättet att få de små skyltarna är att begära detta (och uppfylla de krav som finns) vid första registrering i Sverige... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.