|
|
|
|---|---|
|
Har noterat att rätt många (relativt sett) på forumet rullar runt i 750 E32or... är inte den bilen omotiverat sjukt dyr att äga och driva? Att den är snygg som få är en annan sak... Funderar nämligen på en 750 E32 samt en Porsche 928 av tidig årsmodell... NOT ;-) MVH E38B12 | |
|
Den är bus-billig i inköp, sedan får man reparera och fixa efter hand. Man får ta hjälp av forumet och leta delar på skrotar. Dessutom kan man klara sig på trafikförsäkring om man har is i magen. Den största delen av värdeminskningen är oxå redan avklarad. Jag tycker inte att den är så dyr! /Astroboy |
|
|
3 av 4 gånger jag postar här gnäller jag över hur mycket det kostar, men att äga och köra 750 är ett livsstilval. Varje annan bil jag provkört upplevs sämre på så många sett. Milkostnaden har för mig varit jämförbar med vad det skulle kosta för ny bil i mellanklass inkluderat värdeminskning. Har med råga passerat 6000 mil i 750. |
|
| Vad spelar kostnaderna för roll de är ju en V12:a under huven! Mycket fin bil, funderar dock på en E38:a! | |
|
Klart man hur som helst blir sugen på V12...Det är en mäktig maskin att bara titta på :) Man svimmar nästan förb***e mig när man ser detta konstverk till maskin...Törs inte ens fundera på hur det är att köra den :) Ägande kostnaderna är hur som helst inte att "leka med" har man ju förstått... Mvh Janne. |
|
|
Hehe, som någon klok person sa: "köp saker du inte behöver, för pengar du inte har" |
|
|
ni som äger / har ägt e32 750 har ni blivit chockade över ägandekostnaderna på era bilar ? Eller är det bara en myt att det är dyrt bara för att det kan bli dyrt om något går sönder. Jag tycker inte min är dyr att äga |
|
|
Hej! Det beror nog mycket på hur pedant man är. Ska alltid ha nya delar ifrån BMW så blir det självklart ganska mycket dyrare än om man tillåter sig montera något man hämtat på skroten. Regelbunden service är viktigt på en "vanlig" bil, men på en så pass komplex motor är det ännu viktigare. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Magnus18, En riktig E32-fantast se jag! Både en 730 och en 750!!! Nice :-) |
|
|
Ska man pendla och ha bilen helförsäkrad så kostar det onekligen en slant, ska dessutom lämna in den på verkstad varje gång det krävs lite fix så hade jag inte tyckt att det var värt det. Har just ställt av min för reparation och fick en garageförsäkring på 1400:- att betala. Känns lite dyrt men det kanske det inte är? Felix |
|
|
Hej! E38B12: Lite är man ;) Tyvärr försvinner eventuellt snart 750:n mot en Mustang -65 el. -67. Det är en del att göra på den, skaffar en något nyare senare istället. Det finns bilder på nedanstående länk så ser du att den inte är i bruksskick. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.