|
|
|
|---|---|
cede |
Har sökt eftere någon som kan reparera en Business CD RDS originalstereo i en e39. Återfösäljaren ville ha 4995 för en utbytes för man lagar dom ju inte enligt åf. På telefon den är ju tillverkad av Philips så det fick bli Servex (reparerar philipsprodukter i sverige) dom slår i från det är en BMW-produkt enligt dom den kan inte vi laga. Ok ur med grejorna upp på köksbordet plocka isär, hittar ett nummer på CD-mekanismen ringer till Hemelektronik i Hälsingborg får prata med Kicki och vad har hon liggande på hyllan en mekanism med matchande nummer. Det var bara att beställa 1300 bagis, ett par dagar senare monterar jag d:o i spelaren och den funkar. Många telefonsamtal men sparade 3600 spänn. Dom skall jag köpa ÖL för ha en bra sommar. mvh Anders |
|
Helt riktigt konstaterat. På ett sätt kan jag förstå Servex, det finns inga manualer osv. Mekaniska delar och enheter som har reservdelsnummer är ju OK, det är värre med kretsar osv och service på elektroniken ner på komponentnivå. Auktoriserade verkstäder måste ju lämna garanti på jobben, det går tyvärr inte att famla i mörker utan servicemanualer och kopplingsschema. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.