|
|
|
|---|---|
|
Tjena hur vet jag om toppen har gått på bilen, jag försökte starta bilen och de gick, kollade oljenivån i motorn oxå och den va bra!!! Den kokade över idag och de rykte som fan!!! Vore bra me lite tips o så....tack!!!! | |
|
Om du har en spricka i toppen kan följande ske: Du får kylvatten i oljan.. Märker du genom att oljan i motorn är grå/brun daskig i färgen. Skruva av oljepåfyllningslocket och kika. Du får oljan in i kylvattnet.. Ser du i expansionskärlet. Kylvattnet är smäggigt. Det kan lukta avgaser i kylvattnet/expanssionen. Vacuumet i kylsystemet släpper, dvs du kan trycka ihop kylslangarna utan motstånd. |
|
| men går de att starta bilen om toppen har gått??? | |
|
Det går att starta bilen men jag skulle inte köra bilen förrän det var fixat. Har du kollat upp om du har olja i kylvattnet eller om oljan är gråaktig?? |
|
|
kylvattnet som läckte ut va svart nästan och kylaren va helt tom på vatten.... Va kan de kosta att fixa eller byta toppen!!! |
|
| Om du har tur har toppen inte har slagit sig och du bara behöver byta toppackning. Toppackningsbyte på BMW inkl. delar går på ca 10 000:- | |
Bmw ludde |
Vad var det som gjorde att den kokade ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.