AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.170

M-roadster fälgar

Sida 1 av 2
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
någon som har att sälja alt vet vart man kan köpa för vettiga pengar.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Attannonsera efter fälgar gör man på bmwbörsen till höger, sök där
Asken
molleman
jag har 4st Mroadster fälgar som jag ska sälja du kan ju maila mig 80olofsson@telia.com
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Passar verkligen M-roadsterfälgarna på en Z3 2.8 utan modifieringar?

roadZter
chrille70
Då kan jag passa på och fråga om de passar på en 2,2:a utan modifieringar...?

/Chrille
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
jag har 225/45 17" fram och 245/40 17" bak, borde passa,eller ??
Nej det passar inte alls, M har ET8 bak och övriga Z3 har ET42 dvs samma som övriga 3-serie. Fälgarna hamnar alldeles för långt ut bak.
Fram funkar det dock bra då M har samma inpressning
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
även 2,8 som är lite bredare bak?

Zodiaken, det är alltså 36mm som skiljer, eller hur? Jag har 40mm spacers och dem sitter inte utanför skärmkanten så 36mm borde inte spela så stor roll...ser bara tuffare ut och gör sig bättre i snäva kurvor.

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Får jag plats med mina 12" fälgar därbak så borde det gå. Personligen tycker jag M bilarnas bakhjul sitter på tok för långt in, så jag tror det kan bli riktigt bra som Z3c 4 ever säger.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Kolla in denna länken så får ni se hur det ser ut...
Länk

Sticker en bra bit utanför.

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag har sett en 2,8 med M-fälgarna och det gick men det ser lite fel ut, bakfälgarna sticker ut lite, kan man leva med det så fungerar det, men jag skulle inte åka till bilprovningen med dem på.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Ser ju grymt bra ut! Tycker jag.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
mina framfärlgar sticker lite utanför skärmkanten. Jag har 2x18mm spacers där. Jag tycker att det ser rätt bra ut, ger bilen ett agressivt utseende. Kombinerat med Folger spoilerläpp ser det mycket bra ut om jag få säga det själv.
Men jag håller med om att generellt så ser hjul som är breddare än skärmen rätt boninga ut.

_________
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
fan det e lite många bud nu, och det känns ju inte helt bra om man skall byta däck när man skall till SBP :o(

Fram har du inga problem så länge du inte lägger spacers och bak visar ju bilen som ZTreCoupe hade länk till att det funkar oxå utan att det sticker ut. Det är ungäfär lika mycket som mina orginal fälgar sticker ut med 2x20 spacers.
.

_________
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Så om jag förstår detta rätt så kan du -inte- ha Z3M fälgarna på en Z3 3.0 Coupé, som jag har?

Finns det något sätt att kringå problemet? Jag har tänkt att köpa mig just Z3M fälgarna att slänga på, tycker inget annat passar :-(

/V
Jo, men det är det jag menade: det går ändå trotts att det skiljer rätt mycket i ET .
Men min bestämda åsikt är att man ska mätta ut avståndet fån fälgen till skärm kanten och kalkylera om ändrad ET kommer att göra att fälgen möjligen hamnar utanför skärmkanten vilket inte gillas av SBP. Då har man kollat själv och kan avgöra på egna uträkningar i stället för att spekulera.

Jag har inte M fälgar ( tycker faktiskt inte om dem...) jag har Brilliant Radian 16 spoke med ET 42. Men jag har spacers som motsvarar skillnaden i ET mellan M och vanlig Coupe. Och om jag inte har fel så skiljet inte ET på framaxeln alls...?

_________
menade Billiant RadiaL 16 spoke

_________
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Okej, frågan är ju dock vad som händer med vägegenskaperna om jag slänger på dom? Jag vill ju absolut -inte- ha en spårigare bil än vad jag redan har... :-)

Vad tror du/ni?
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Köpte däck till "köratilljobbetbilen" för ett tag sen.
Han som sålde dem hade en uppsättning splitter nya MZ3-hjul liggande...
Självklart så undrade jag varför (hör ju inte tillvanligheten precis).
Anledningen var just att ngn ville ha dessa fälgar på sin Z3a (2.8a tror jag) men efter montering så visade det sig att det inte gick (tog i bak skärmarna vid minsta bula).
Han bytte till sig andra fälgar.

Sen går det ju alltid att hindra att det slår i skärmarna, men det kräver alltså ytterligare åtgärder.

Körde själv med 4 MZ3-framfälgar på min förra 2.8a, 20mm spacer bak, såg sjysst ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.