|
|
|
|---|---|
| Det har skrivits mängder av spaltmeter om problemen vid köp av en 750 e32, men hur är det egentligen med 750 e38? Är det likartade problem där med elektronik och felsökning, eller håller helt enkelt grejorna bättre? Är det fler fel på 750 e38 än 740e38? | |
|
Hej! Jag skulle tro att det är så att alla fel kanske inte har upptäckts på E38:orna än, medan E32:an som är äldre är lite mer "beprövad"!? Om det är så skulle jag inte tro att det är mycket på E38:orna som inte upptäckts, förmodligen i såfall bara någon/några smådetaljer. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Oskar, Den största skillnaden mellan 750 e32 och E38 är att det mesta komunicerarar via buss-kablage i E38:an. Det är en robustare lösning. (850 hade buss-kablgage redan från start och fick därför ett bättre kvalitets-rykte än motsvarande årsmodell av e32-750) | |
| ....Också det här med att jämföra 740 och 750. Jag tror de flesta ägare av 750-E38 håller med mig om att bilen inte har större fel-frekvens än 740. Teoretiskt är ju tolvan komplexare med sin dubbla motorstyrning, men jag kan inte påminna mig om att någon, (åtminstånde på detta forum), har haft bekymmer med detta. | |
|
Jag bytte allt jag hade råd med på min 740 -95, men när jag sålde den hade den fortfarande följande problem. Soft-close luckan trasslade ibland C-låset öppnade inte på alla dörrar vid kyla Rostangrepp på höger hjulhus bak Rostangrepp på vänster hjulhus bak Rostangrepp på höger bakdörr Oljeläckage Läckage från spolarvätskebehållare skrammlande katalysator hjullager höger bak slitet halvljusnivåreglering trasig Givare för spolarvätskenivå trasig givare för förardörr trasig Elrollon trasig Stolsficka bakom förarstol trasig Askfatsloucka fram, trasigt Armstöd bak trasigt |
|
Scheckheft |
Hej, Beamer Boy, din gamla 740 var nog ett sällsynt dåligt skött exemplar. Aldrig hört talas om att bägge hjulhusen rostar. Hoppas inte att du blev avskräckt. Som powertoy skriver tror jag inte heller att det är större felfrekvens mellan en 740 och en 750 generellt (E 38). Att åka tolva eller åtta är nog en smaksak. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Jag känner ingen som har haft problem med själva motorn i en välskött och servad E38 men däremot med automat växellådorna på både 740 och 750. Jag har haft både biltyperna så jag vet. 12-Pack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.