AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
746

demontera rollo på E34

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
min rollo verkar ha gett upp (inte eldriven), eller rättare sagt fjädern som ska dra tillbaka den, ser ut som en hängmatta i bakrutan, inte snyggt :(

Måste jag plocka lös hatthyllan för att komma åt rollon, eller? Det känns inte direkt lockande, vore fint om man bara kunde "släppa ner" den genom skuffen.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Rollon sitter fast med en skruv på varsinn sida. Det är trångt som tusan att komma åt skruvarna, men det går. Jag hade precis samma problem som dig, tog isär den och fixade. Vart som nytt.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Ok, på insidan eller i skuffen?
Annars är det väl praktiskt med en hängmatta i bilen nu i semestertider. :-)

Karlskrona träff
Länk
Länk
samma prob här..=/

Länk
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
du måste ta bort hatthyllan eftersom den sitter monterad under den. Akta bara de främre hörnen på hatthyllan när du plockar ur den.
mr
37
mrgizzo
535iA -90
Jag har också ett problem, någonting under hatt hyllan ligger och skramlar när man kör över små gupp med mera! Låter som en plast detalj eller någonting är löst.
Men jag vet inte hur jag ska göra för att ta bort ryggstödet för att komma åt hatthyllan! för från bagageluckan sett så är det ju bara plåt sen ett mellan rum, sen hatthyllan!

Hur ska jag göra för att få lös ryggstödet på baksätet?
Jag har ett Helt säte, inte delat, hittar heller inga öglor eller liknande att dra i!
/Gustav
mrgizzo

Det vanliga;
dra sitsen rakt upp, i framkant, sen *poff* så är den lös.
Sen hittar du fyra st. 10mm plastmuttrar, en i vardera utsida och två ser du om du fäller armstödet (demontera om det är i vägen).
Om du har nakcstöd så rycker du bara upp dem och tar en femkrona eller bilnyckeln till att vrida om (åt vänster) låsningarna till plastmojjarna där uppe.
Sen är det bara att haka lös ryggstödet, men gör inte som jag ALLTID gör (glömmer att pluppa ut bälteslåsningen till mittbältet).
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tokgammal tråd, men Per_j82 hur fixar man rollon på bästa sätt?

(Min har fjädern gett sig på)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
För e32 men funkar att följa för e34, Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.