|
|
|
|---|---|
|
Min 535:a "rycker" lite när man ger fullt på 2:ans växel. Den drar, slutar, drar, slutar osv. När man varvat ur (eller iaf nästan) på 2:an och lägger i 3:an, så går den jättefint utan någon som helst tvekan. Vad kan det vara som gör detta?? På 1:an märks heller ingenting och inte på 4:an. Alltså bara 2:ans växel. Tacksam för tips!! /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... | |
| Låter som tändningsproblem? | |
|
Tack för tipset!! Ska se om jag hittar några uppgifter på hur tändningen ska vara. /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
|
Eftersom tändningen ej är beroende på vald växel tror jag inte att dfet är felet. Jag tror felet ligger i transmissionen. Men är det bara vid fullgas den rycker? Känns det något vid normal körning? Vridmomentet i 2ans växel ut i kardan är ju rätt häftigt. Jag tror att det handlar om bakvagnsbussningar, krängningshämmare eller dyl som komprimeras och kommer i svängning med bilen just i den växeln. |
|
| Det kan inte vara så att det helt enkelt beror på soppa pumpen,,hur går bilen när du har över 40 liter kontra under 15 liter?? | |
|
Den rycker bara vid fullgas. Har bytt stödlager som var helt slut vid köp. Bussningar har jag ej kollat i bakvagnen. Spelar ingen roll hur mycket/lite soppa jag har. Inte pumpen. Det fenomenet känner jag igen efter att ha avverkat 4 Golfar... På 3 av dom gick förpumpen åt skogen och på den 4:e så gick pumpreläet... /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
|
Hej Kollade lite bland gammla inlägg och såg att du hade problem med en 540 som drog, la av, drog osv. jag har samma problem med min 528. Hittade du felet? |
|
| Vet inte om det är samma på sexorna men på min var det slarvat med oljebytena så en av lyftarna hade geggat ihop på 6:ans burk. Det gav precis de här symtomen fast kändes på alla växlar. Vet att jag själv märkte det på tvåan först eftersom man har bra spett där. Kände det även på 3:an när jag verkligen kände efter. ( ettan tar ju slut för fort så han aldrig känna ordentligt :-) ) | |
| Kanske lite vatten,åtgärdas med lite karburatorsprit i tanken,så börjar jag när det inte känns bra.Annars är det bara att forsätta,prova det först. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.