|
|
|
|---|---|
| Har lambda, volten ligger på ca 0,8 när det laddar på 0,5 bar. Det borde väl räcka? Stiften är aningen ljusare än när jag körde sugmotor. Får den för lite? Har svarvade kolvar. använder Pic 5 tilläggsprut. Packningen har gått, locket var skevt. Nu är locket planat. Nu undrar jag om jag vågar fortsätta att köra såhär. Det borde ju hålla, 0,5 bar är ju inte mycket laddtryck. | |
|
Det borde ju hålla fint med 0,5 bar...Vad är det för sprut du kör med? Pic 5 har jag aldrig hört talas om vadr har du köpt det? hjorten |
|
| Har fått för mig att det är just spikningar som får m20 topparna eller packningarna att spricka. Läs tidigare inlägg om problemet och antag att din lambda inte är att lita på till 100% + att ljusa stift bådar om snål blandning=spikningar. Ställl på mer bränsle på sprutet för att vara säker på att du inte spikar sönder motorn... | |
| Pic5 är bara ett tilläggsprut, tryckvakt, box som känner varvtalet, och en insprutningsventil 410cc. | |
|
vart kan man få tag på et pic 5? mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| i finland finns det här: www.moposport.fi där finns åxå ems5 som du kan backa tändningen med. | |
|
Humm i Finland..Men om man inte begriper finska då? Mäste väl finnas i Sverige oxå eller ?? hjorten |
|
|
Hej på er alla! Dalhems har både PIC5 och EMS5/6. |
|
|
www.gikturbo.se har oxå Pic5. //Ticco Länk |
|
|
Men är det så bra då Pic5? Styr ju bara en spridare,funderar på hur mycket 1 spridare kan räcka till dessutom så tycker jag det verkar lite dyrt? Någon som har hört talas om ett sprut som heter SLT ? SLT för 2-4 spridare, justerbart starttryck (0-1,0bar), justerbar för bränsletillskott vid vart 1000rpm (2000-8000rpm). Pris 2650kr exkl spridare.. hjorten |
|
|
hjorten: Var det inte dig jag snackade med på däcket för några veckor sen?Din polare hade en gul audiS2. |
|
|
Nej tyvärr måste varit någon annan..Är sällan på däcket(lite för gamal för det??) hö hö..Men växer aldrig upp när det gäller bmw..Om du sett mig så hade du nog kommit ihåg min bil den syns vill jag lova,,Kör en e21:a cypressgrön med racingvinge bak(bara för att retas) nej gör faktiskt nytta när det går undan... hjorten |
|
| Har inte SLT-sprutet lagts ner ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.