|
|
|
|---|---|
|
Hej. Höger bakdörr går inte att öppna eller låsa upp på min BMW 728i -97. När man drar i handtaget åker plppen till låset upp men åker ner när man släpper handtaget. Går det att ta bort insidan på dörren när dörren är stängd eller går det att få upp dörren och fixa själv. MvH Micke | |
Scheckheft |
Hej, låter som om vajern från dörrhandtaget har hoppat ur sitt läge. Det finns andra som haft liknande problem. Verkar vara svårt att demontera sidoklädslen utan att göra sönder den. Använd gärna sökfunktionen "Sök inlägg". Sök på t ex bakdörr så har du lite läsning, t ex den här tråden Länk Mvh Scheckheft ______________ Länk |
Scheckheft |
Hej, tillägg: länk till bilder som visar demontering av dörrsidor: Länk Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Hej miand, Jag har samma problem på min bil som du har, och jag har fortfarnade inte löst det. Lånade Mac Tools "biltjuvsverktyg" hos en verkstad i dag, och försökte öppna dörren, dock utan framgång. Man märker att BMW iaf har försökt att göra bilarna mer stöldsäkra en tex. opel eller saab eller liknande skit. Tyvärr har jag inget bra tips hur du skall lösa problemet, alla verkstäder jag har pratat med har sagt att det enda man kan göra är att ta söder dörrsidan för att komma år innefrån. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
Scheckheft |
Hej, lite hjälp finns här, där en kille har haft samma problem men demonterat dörrsidan trots att dörren inte gick att öppna: Länk Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Tack för alla inlägg. Har fått mycket tips och ska nu försöka lösa det här. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.