|
|
|
|---|---|
|
tjena.. Har lite pproblem med växellådan. ettan låter lite konstigt så den håller nog på att rasa.. Men jag undrar om det finns några nyare lådor som passar till min bmw 2002 -74? MVH Patrik | |
|
Tror att den 5-växlade som satt i 4cyl. e21 passar med lättare modifiering av tunneln eller om det var torpedväggen som behövde justering. Om du köper begagnad -02 låda så kolla att den gått på rätt olja. Har för mig att det INTE skall vara hypoidolja i växellådorna på -02:orna. Då slits synkringarna fort som bara den. Oftast med 2:an som rapar när man växlar ner till den. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Tror att du måste korta kardan för att kunna använda den lådan. En bra länk: Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Tack för tipsen.. MVH Patrik |
|
|
Hur funkar det me e30 318i lådan i 02an. Har sett byggnads tippsen på nätet men den sidan jag hittade är tyvärr nere. Det är lite lättare att hitta en sådan låda en både 02 och e21 lådor. Oftst så måste man bredda kardanentunlen för att få dit lådan(slägga), och jag vet att e30 lådan mpåste byggas om för mätarutag om man inte vill köra med en cyckeldator...(men iofs så är ju 02or race bilar) |
|
| e30 lådan har inget utag för hastighetsmätaren. | |
|
ok.. men det é lite jobbigt då... finns det ingen annan låda?? |
|
Rotti |
En 535 låda ska du ha om du vill ha en låda som håller... |
|
2002tii; Men e30 lådan ska gå att bygga om så man får dit hasighetmätar utaget. Visst är det en klar fördel om man kör en turbo eller s14 maskin att annvända sig av en 535 låda...men som sagt är det inte bara att skruva dit...utan kräver lite jobb på kardan tunlen. Själv så hade jag orginal en sportlåda i min gamla 02tii :-) |
|
Rotti |
ja vist allt är inte gratis... |
bmwracing |
Rotti eller nån som vet: Jag ska ev. lyfta i en M30 3,0 i min e21:a. Passar alltså min M10 låda på en M30 motor? Kan jag använda svänghjulet från M10:an oxå? (M30:n har suttit på en aut.) / racing |
Rotti |
svar ja öö nej ?? en 535 låda passar ju på m-10 motorn så den ska nog passa.... |
bmwracing |
Bra! sen hur den håller får väl tiden utvisa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.