AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
345

Olika däck bak och fram

Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Kan man ha olika däck fram och bak som t.ex. 205/50 fram och 205/45 bak. Jag tror att man kan det med ville vara säker så att inte man åker dit i besiktningen på en som sak.
Jag hoppas att man kan ha det...jag har 225/40 fram och 255/35 bak...

Tycker att den ibland är lite spårkänslig, kanske beror på de olika dimensionerna?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja det kan du. Men inte olika på samma axel.
Detta med förutsättningen att rullomkretsen inte över eller understiger 5% i rullomkrets från bmws godkända dimensioner.
Länk
Kolla omräkningstabellen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ufo,
Snarare är det bredden fram som avgör spårigheten. Mycket hänger också på vilka däck du har, det kan skilja massor beroende på fabrikat.
OK, tack för det förtydligandet, Anders.

Jag tror jag kör på Continental SportContact II...någon erfarenhet av dem?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har inte hört mycket negativt om Conti, har visserligen inga egna erfarenheter men jag TROR att det är bra däck.
Continental är bra däck,men många har nog svårt att stödja märket(inkl mig) efter de dom gjorde i Gislaved för ett tag sen....

Länk E30 körmaskinen nr.1
Laseröga: vad gjorde Continental i Gislaved?
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag har 225/45 17 fram och 255/40 bak och det var inga problem på besiktningen eller på vägen...
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Ufo: Continental la ner Gislaveds fabriken..
Jaha...jag antar att de hade legitimt skäl till det...exvis att den inte bar sig ekonomiskt...
Dom flytta fabriken till tyskland tror ja de va lr nåt...va jätte stora protester under ett tag,va massor som fick sparken!!
Många anser att de va fel av conti,men men...är satans bra däck bara!!

Länk E30 körmaskinen nr.1
Gislavedsfabriken gick väl rätt bra.
Continental sög ut den så den såg ut att gå dåligt och lade ner den. Var vad nyheterna återberättade när den lades ner har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.