|
|
|
|---|---|
| Min klimator tenderar att antingen blåsa på för fullt eller inte alls. Ska det vara på det viset? Borde den inte jobba mjukt i det tysta med låga fläkthastigheter? | |
Froz-523 |
Låter som din bil har drabbats av det berömda felet med fläktkopplingen. Alla nyare E46 och många E39 har detta fel, åtgärdas kostnadsfritt på BMW-verkstad. Delen kan dock vara restnoterad=väntetid. |
|
har också samma problem! gäller garantin även på import bilar? Botte |
|
|
Hallå Froz-523. Kan du förklara lite närmare. Fläktkopplingen, menar du motorfläkten? Isf, hur påverkar denna kliman? Har inget problem än, men kan vara bra att veta FP |
|
Froz-523 |
Alla BMW är importbilar, de görs inte Sverige vad jag vet...nåväl, de förlängda garantireparationerna skall gälla samtliga oavsett försäljningsland. Jag vet att vissa ÅF har problem med detta...stå på er. Vad gäller fläktproblemen så är det egentligen två fristående problem, varav den första är mer allvarlig och har genererat en återkallningskampanj. 1. Felaktig del i motorfläkt på 3/5/7/X5/Z8 av modell 2001. Kan resultera i överhettning och i värsta fall motorskador/brand. Den nya del som monterades visade sig i många fall även den vara defekt...många har bytt del både 2 och 3 ggr... 2. Felaktig termostat vilket ger symtom där AC'n löper amok. Gäller 3/5/7-serie byggda mellan 9810 och 0003. |
|
tack för det infot! skall göra ett försök hos bmw här i borlänge! min är tillverkad 9804 men jag tror att det är samma problem! Botte |
|
Froz-523 |
BMW i Borlänge ska iaf vara bra att ha och göra med har jag hört. Låt oss få reda på resultatet av ditt besök. |
|
Problemet är nu åtgärdat! Det var fläktmotståndet som behövde bytas ut! Detta var det ingen garanti på sa dom! Det kostade mig 600spänn men då bytte dom det åt mig! nu fungerar fläkten som vanligt igen Botte |
|
| Det är mycket riktigt fläktmotståndet och ett mycket vanligt problem, tillika ett fabrikationsfel. BMW:s egna verkstäder utför reparationen gratis på en vad jag tror förlängd garanti för den här typen av generalfel. Min bil är egenimporterad, men Förenade Bil tog det ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.