|
|
|
|---|---|
|
Jag har trubbel med höga CO på min bil. Har inte råd eller möjlighet att gå till botten med vad som egentligen är fel i nuläget heller. Kan bero på ett borttaget pulsair system. Hursomhelst så ska jag montera en ställbar bränsltrycksegulator imorgon och öka trycket lite. Syftet är att kunna köra nästan helt på etanol och därmed sänka CO halten. Hoppas även kunna få en bättre gång på bilen när jag har koll på bränsletrycket. Ger etanol upphov till mkt koldioxid och kan jag ta mig igenom 3.5 gränsen med detta hjälpmedel? Övriga råd eller tips i ämnet? | |
rsarits |
Om du inte klarar 3,5 så är det något riktigt galet, även om pulsairventilerna är pluggade. Du har väl motronic på din bil? Jag klarar 0,2 i CO med pluggat pulsair på min 518, den har L-jetronic. Kolla kallstart och tempgivaren till insprutet. CO justering kanske räcker? Micke |
|
OK. Ni som förstår er på bilmotorer kan ju suga på det här och sedan säga vad ni tror: Jag har 6.0 i CO halt och visst är något fel. Frågan är VAD? Bilen rycker lite grann vid körning med jämn gas eller lätt acceleration. Speciellt kring 2-3000 rpm. Irriterande men körbart. Den går fint vid fullgas dock... Problemen uppkom efter att jag hängt i en motor från en 735 -88. De varierar i grad, ibland märks de knappt. Jag har mätt upp och/eller bytt följande under det jävla halvår detta gäckat mig: Luftmassem. Tändspole Tempgivare Kabelhärva Extra jordledning dragen Ny olja, filter Spridare Stift Testat att jag inte har tjyvluft/vakuumläcka Tomgångsmotor Tändkablar Perfekta komp. värden (13kg rakt över) Luftfilter bytt Gasspjällskontakt Rotor och fördelare bytta Kvar finns motronic byte, men jag har inte råd eller möjlighet att testa annan box. Den sägs dessutom sällan ge symptom utan funkar eller funkar inte alls. Kvar finns också att testa bränsletrycket vilket jag ämnar göra med den ställbara regulator jag ska montera i helgen. -Hur högt bränsletryck ska bilen ha och hur högt klarar pumpen? -Har någon en aning om vad det är för spöke som ockuperat min bil?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.