|
|
|
|---|---|
|
Hallå i hålet! Har på senare tid uppmärksammat att min 325:a E30 "tickar" från vänster bakhjul vid rullning i lägre farter. Verkar som om ticket kommer varje "hjulvarv". Bromsar jag så tystnar det, så jag drar slutsatsen att det har med bromsen att göra? Eller är det något med drivaxeln/navet? Man kan inte se några skador på skiva eller fälg, inte heller nåt som sitter löst eller likn. Har lyft upp bilen och ryckt och kikat men kan inte se nåt. Det glappar inget som man märker och märks inte heller vid körning. Någon som har tips om var man kan börja? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com | |
|
min M3 E30 gav ifrån sej ett tickade ljud när jag hade bytt fälgar... det visade sej att dom nya fälgbultarna var för långa så en av dom tog varje varv i nån grej på ett av hjulen... antar att det var nåt till handbromsen... bytte bultar å sen var problemet borta. /Jonas |
|
|
Tack! Ska kolla i morgon! ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Har samma på min höger bak. Mäkta irriterande. Satte dit en 2 mm spacerplatta. "tickandet" blev bättre men det tar fortfarande i. Grejen är den att förra året körde jag med samma bultar och utan spacer och det funkade! Så nåt har nog hänt...men vad vet jag inte. Jag kör vidare...det verkar ju funka bra så!? |
|
|
Forts. Min handbroms tar förövrig bättre på VÄNSTER bak. Å på höger (där tickandet är) tar den mkt sämre. Vet ej om det kan ha nån samband... |
|
| Det är inte ngn stor sten som har fastnat i däcksmönstret då? | |
|
En envis sten som hänger kvar efter tusen mil och åter tusen mil... |
|
|
Tack för tipsen/erfarenheterna! Ska kolla mer i morgon, kan ju vara en sten eller likn. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.