AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
723

pling i checkkontrollen

Under första veckan med nya bilen fick jag en rysning varje gång det plingade i check kontrollen. Till slut blev jag immun mot allt plingande och blir snarare orolig när det inte plingar.

En grej är fortfarande lite konstig. Ibland plingar "rucklicht" och "standlicht" precis efter varandra. ?? Jag har köpt nya hållare till båda parkeringslysena, men det hjälpte inte mot "standlicht" plinget. Ibland är det höger som strejkar, ibland vänster. SUCK!

/Astroboy
Hejsan!

Sök funktionen är väldigt effektiv... du hittar svar på det mesta...

Läs denna länk...så kanske du löser ditt problem...

Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vet någon hur "licht" felen detekteras ?
mäter datorn resistans eller bara avbrott eller skickas det pulser där flankerna tillbaka mäts?
har rucklicht nångång i veckan som kommer och går....

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
ho
432
hombre
750iA 1991
Jag bytte också det senapsgule relet efter att lödning inte gjorde till eller från på plingande. Det var en av de bästa investeringerna jag gjort. Det störde mig så inniH.... med plingandet. Standlicht och Ruchlicht hur som helst. Obs dock skyltbelysningen, hittade svårt ärgat glödlampshållare där. Har dock inget med ruchligt/standlicht.

Det som var illa var dock att aukt BMW verkstad i Luleå och Skellefteå inte kunde fixa felet...Himla schysst med BMWPOWER !

Lillbjörken
Känner igen problemet!!!
Felet på min var väldigt enkelt åtgärdat men
väldigt långsökt.
Dra av kontakterna på motorerna för räckviddsinst. för lyset.
Slutar den då varna så är de bara att byta en lr båda motorerna.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
I min finns inget senapsgult relä , vilket nummer eller placerig och i vilken box skall det "senapsgula" relät sitta i ?

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
Inte bara "Ruchlicht" och "standlicht" försvann tillsammans med den gamla senaps-reläet, utan även "nebenlicht vorn". Jag blev alltså av med hela TRE plingningar till priset av 385:-. Dessutom har jag blivit av med Kennzeilicht mha lite ärgborttagning och kopparpasta.

Tack allihopa!

Nu är det bara niveaureglierung, sensor ölstand, och wachwasser fullen kvar!!
ho
432
hombre
750iA 1991
Hmm gissar att nivåregleringslarmet kommer att fixas om du byter bussningar bak. Har haft Wascwasser...en liten sensor rackare som var trasig. Var billigt vill jag minnas. Ölstand tror jag blir aning mer lättutlöst med åldre olja...

Jag är ganska nöjd med att fått ner 7 pling till 3. Jag får ta tag i de andra eftersom. Tack för tipsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.