|
|
|
|---|---|
Esa |
Jag vet inte hur många år jag tänkt köpa ett verktyg som man får bort oljefiltret med. Men jag har klarat mig hittills men förra veckan skulle jag byta olja på compacten och det gick bara inte utan verktyg. Det är insatsfilter på den. Åkte till mekonomen och tänkte köpa en sådan där kompromiss av något slag men fann till min stora glädje att de äntligen har kommit en riktig grej. Det är en hylsa storlek större som fungerar både på insatsfilter och plåtfilter, 108kr kostar den. Den passar dessutom på M3:an också. Vet ej hur länge den funnits men ny för mig iallafall. Rekommenderas starkt!!! |
|
Nu fattar jag inte riktigt här. Insatsfiltret på dom jag har sett (även min) sitter ju löst under ett lock som är fastskruvat med en vanlig bult. Man skruvar alltså bara bort bulten och lyfter ur filtret. Hur är det på din? Min bil: Länk |
|
Esa |
På min är det locket som är gängat och omöjligt att få loss utan ovanstående nyckel. Det finns ingen skalle man kan dra för mindre hylsa. Alltså inte som dom äldre med skruv i mitten. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.