|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett irriterande problem med "shoppingluckan" på min touring! Den har svårt att stanna i öppet läge när jag ska använda den för att lasta i. Jag har letat och det finns ju inga (åtminståne inte synliga" dämpare för denna lucka. Hur justerar man den???? så att den inte blir så vek!! | |
|
Gasfjädrar under innertaket....... ( gasfjädrar byter man.....) mycket nöje... kollat denna tråd?? Länk |
|
|
Mina behöver oxå bytas men det känns som om det blir mycket svordomar när innertaket skall tillbaka. Karlskrona träff Länk Länk |
|
|
Du är bara lat, Micke...*S* ( eller har fullt upp med att baka kanelbullar åt alla oss som kommer till Kallekrona på söndag...) vi ses då!! Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har också "drömt mardrömar" om den dagen då dämparna till glasluckan skall bytas... Verkar vara liittee krångligt. Först innertaket och sedan sitter dom ju vad jag kan tänka mig trångt och jäkligt där längst ute på kanten... Nu fungerar mina dock :) Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
GM: Jag står för underhållningen, du för bullarna. OK! Karlskrona träff Länk Länk |
|
|
Micke: Burnout tävling?? *S* Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
GM: Även du kommer att bli knäsvag. Karlskrona träff Länk Länk |
|
| Det är inte så svårt att byta dämpare på glasluckan, men glöm det med innertak man får hänga av hela luckan först den skruva bort gångjärnen som sitter på 2 skruv under plastkåpan..det låter värre än vad det är.. | |
|
Ohh fanken..är det så pass "enkelt". Hur lossar man dämparna i innerkant? Det borde ju vara lite knöligt...eller? Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
| Knöligt, minst sagt, jag förstår inte hur man skall komma åt bultarna i taket utan att först ta bort innertaket. Det var för övrigt inte så krångligt. Hela arbetet tog mig kanske 1.5 timma. | |
|
gto80: Berätta gärna lite mer ingående hur man ska gå till väga. Karlskrona träff Länk Länk |
|
|
instämmer med Micke Gto: berätta gärna mer hur du gjorde!!!!! //Tyvärr kan jag inte vara på knaPowerMeet, då beamern står i garaget i väntan på inre kedjespännarbyte! |
|
| Sorry..tänkte lite för fort..jag hade hela min lucka borta för byte till en ny,allt blir lite enklare samt mer med plats när hålet är större.. | |
magmo |
Hej! Bytte mina på BMW när jag fick ny bagagelucka på rostskyddsgarantin. Dock inte de till glasluckan utan till "plåtluckan" Materialkostnad 800:-. Kan tillägga att den blev som ny (öppna/stäng-känslan). De sade att relativt få har bytt sina. Passade på när hela luckan ändå var på marken! Magmo Maniac is in the house! |
mackan325 |
Glasluckan är ju en kul gimmick men ärligt är det någon som har reell användning av den. Den strular mest och gör hela bakluckan instabil eftersom den inte är bärande och lastar man genom den riskerar man att repa lacken. Snacka om feltänk..... |
magmo |
BMW = Lite mer & bättre av allting! Magmo Maniac is in the house! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.