|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Den 740:an var tyvärr såld när jag ringde i em. Var annars ett helt klart bra objekt. Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
Scheckheft |
Hej PJ, kan detta var något? Länk Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Den bilen som "Servicebok" länkade till verkar inte dum! Utmäkt att sälja till de som har milskräck. Priset var också ok med tanke på milen! /Simon |
|
|
Det skall skilja en del i pris mellan e38 740 som har den nya 4,4 liters motorn och steptroniclådan och en med 4.0 litersmotorn utan steptronic. Bilen ser fin ut men tycker att priset är lite för högt. Om du verkligen vill ha bilen är nog 175 000 kr max vad jag tycker du skall ge och 150 000 kr om det skall vara en bra affär. |
|
|
Tack ännu en gång för alla tips och råd ! Bilen är i dasläget reserverad av mig tills på fredag, när jag troligen samlat på mig tillräckligt med info. (samt slutat att vela;). Fick en utrustningslista av BMW-Solna idag som bekräftade mätarställningen / serviceboken. Kul att få optionlistan på 3st A4 sidor. Den har föjande utrustning enl. listan. 202 Steptronic, 210, 216 Servotronic, 220 Nivåreglering, 223 Elektronisk stötdämparkontroll (EDC-3), 261 Sidoairbag för baksäte (8st tot.), 265 Däcktryckskontroll (RDC), 296, 302, 316 Heckklappenbetätigung autom., 320, 339 Shadow line, 352 Dubbla glasrutor, 403 Elglastaklucka, 416 Elektrisk solskyddsgardin för bakrutan, manuella gardiner för bakdörrutorna 423 Mattor i velour, 428, 431 Innerbackspegel aut avbländbar, 438 Ädelträ myrten, 441 Rökarpaket, 444 Multifunktionsarmstöd bak, 456 Komfortstolar elinställbara med svankstöd, 459 El. stolsinställning förare och passagerare med minne, 460 Baksäte el, 473, 488, 494/496 värme fram/baksäte, 499 Elektriskt ställbara bakre nackskydd, 500 Strålkastarrenggörning/intensivrengöring, 508 Park Distance Control (PDC), 522 Xenon-ljus, 533 Extra klimatanläggning för baksatespassagerarna, 536 BMW Motor+kupévärmare med fjärrkontroll (Webasto), 548, 549 Funkuhr, 602, 609 Navigator system proffesional med färdator och TV, 620 Talstyrning, 622 Extra telefon i bakarmstöd, 629 Telefon BMW orginal GSM med handsfree, 670 Radio BMW Professional RC, 672 BMW CD-växlare, 677 HiFi System Professional DSP, 694, 710 M-Multifunktionsratt, 801, 863, 879 Borde väl kunna kallas välutrustad ;) Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
|
Vilken 740 är bokad? /Simon |
|
|
Den här ! Länk Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
|
Ok, det blev den förlängda 740:n Hoppas att den är bra på alla sätt och vis och att det blir en ql tripp till tyskland! /Simon |
|
Scheckheft |
Hej, bara att önska dig lycka till och välkommen in i E 38 gänget .). Mycket välutrustad bil förresten. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Vad tror ni om denna???? Kolla tjockleken på rutorna!!! Länk |
|
|
Gutte: går som ett skott, en kanon bil eller?? PJ: Bra jobbat!!! Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Antagligen småseg i accet /Simon |
|
|
Simon: Bmw tänker på den som är mobbad och behöver skottsäker bil läs här: Trots en viktökning på upp till ett ton är BMW:s Security-bilar allt annat än långsamma och tröga - i stället är de lika dynamiska att köra som en "vanlig" BMW. För att ge dessa dynamiska prestanda och köregenskaper utformas alla relevanta element på sedanen för sina speciella ändamål och är därför dimensionerade för den extra vikten. Den 12-cylindriga motorn och slutväxeln på 760Li High Security är t.ex. anpassade för att ge High Security 7-serien i stort sett samma kraftfulla och snabba acceleration som "basmodellen". Den enda "kompromiss" som gjorts för detta syfte är en - acceptabel - sänkning av bilens topphastighet till 210 km/h. Och det är intressant att notera i detta sammanhang att BMW testar alla Security-bilar på racerbanan Nürburgring. Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.