AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095

Hjälp med värdering på 740 E38

Sida 1 av 2
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Undrar vad ni anser om priset på denna vagn om skicket är som sig bör. Länk
Personligen tycker jag att den skall ner i pris, eller är jag fel ute. Är ute efter en 740 iL. Så vet Ni någon fräsch 97-98 så maila mig gärna.

Mvh. Patric

Länk
Priset på e38or varierar kraftigt. Det billigaste jag sett i Sverige på en 740 e38 är 129, dock utan navigator och inte förlängd. Osäker på om L versionen gör den dyrare som begagnad....personligen tycker jag att det totalt förstör utseendet, men det är ju jag det.

Hittar denna bil "rätt" köpare kanske 150 KSEK är rimligt....eller? Vad säger ni andra, själv tycker jag att e38 och även e39 verkar kunna vara hur billiga eller hur dyra som helst...svårt att veta vad som är rimligt....innebär oftast att köpare vill ha dem billiga som bekant(min erfarenhet).

/Simon
Köp min istället..... :)

//Bimmerman
Zim Zimma here's ma bimma
Länk
150 är nog en ganska rimlig nivå på en E38 95-97 ( ja E38 oavsett modell... (nästan))

L eller inte är en smaksak, personligen gilar jag nog L bättre om det är plus elle rminus den dagen man skall sälja vet jag inte ( men det var ju en dyrare bil när den var ny...)
Simon_en: jag tycker att man ser rätt många 740e38 under 100k.
Oskar,

det stämmer att flera 740e38or annonseras under 100KSEK, det är oftast 4,0 varianten. Observera att det finns 96or som har 4,0 då 4,4 tillverkas från och med mars 1996.

Bilen som hänvisas till har dessutom väldigt mycket relativt ovanlig utrustning, t ex dubbla rutor, dubbla GSMtelefoner samt att 12800 mil är en relativt låg mätatställning.

Själv tror jag att det är svårt att få ut pengar för eftermonterad utrustning om den inte ska ersätta "saknad" typ SCHiin och dyl, vad tror ni andra?

Mitt tips till PJ är att kontakta denne och se vad som går att göra åt priset, skulle tro att det är ganska tyst i telefon/mailen med det priset, alternativt vänta och se vad som händer med priset och utgå därifrån.

/Simon
Kollade just Oskar har helt rätt Simon...kolla börsen....du ligger, tro det eller ej, i överkant ( men "man får ju vad man betalar fö"r eller vad har du att säga till ditt försvar??*S*)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Tror som Simon att det är köparens marknad på E38 fronten, så PJ: is i magen och pengar i näven!! det finns fler säljkåta E38 ägare än seriösa spekulanter =läge för en fin affär...

Jag skulle väldigt gärna åka E38, men lite skadad som man är så tröttnar jag fort på mina bilar och vill byta, och då vill jag inte stå där med en BMW 740 som jag inte blir av med...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för Era synpunkter!
Då hade jag inte så fel när det gällde priset ivf. Kändes lite i överkant med 205"
Hittade den på ytterligare ett ställe med fler bilder : Länk .
Skall försöka att få tillfälle till att se på den under veckan.
Sätt den i stäckbänken så skall jag fundera på det Bimmerman ;)

Mvh. Patric

Länk
PJ

Den är din för 165k om du hämtar den innan veckans slut, annars 170k.

//Bimmerman
Zim Zimma here's ma bimma
Länk
Vilket gigantiskt baksäte!!!
Rocky Balboa,

vad värderar du den till Rocky?

/Simon
Det är mycket svårt att värdera så här. Det krävs att man åker och tittar på bilen och dess dokumentation och sedan gör en värdering.

Pris spannet på bmwbörsen ligger i alla fall mellan 135000-225000 för 740 97-98. Just denna ligger i det övre prisskiktet och om det är en ial som köparen letar efter så tror jag att säljaren kan få ett betydligt högre pris pga att den bilen är ganska ovanlig. Att för övrigt värdera en 95a till samma pris som en 97a tycker jag inte är rimligt även om det är samma modell.
Precis som Rocky säger så krävs det att man tittar på bilen och ett M-test skulle ju inte vara helt fel. Bilen i sig har bra utrustning relativt lågt miltal så letar du 740iL åk och titta på bilen! Skadar ej att den har "rätt optik" i min smak, onödiga utgifter att fixa i efterhand om man nu vill ha det. Är bilen Sv såld el import? Ägare? Hade bilen varit en annan färg samt annan färg på inredning hade jag kunnat betala 170-180 000 för bilen. Överkant el ej rätt färg så hade jag varit rätt köpare. ;)

Offtopic:
Själv börjar jag förbereda mig på att börja leta nyare E38 men bilbytet sker nog om ett år. Är ute efter 00a el 01 740/750 med fullutrustning som kylbox, radarcontrol, osv. Någon som vet vad som är standard? Kylbox, Radar och fax vet jag ska ha funnits som tillval men Dvd för baksätet?

Mvh/Soki

Scheckheft
Hej, Soki, DVD är tillval. BMW:s egen hänger från taket. Sedan finns det andra varianter (baksidan främre nackstöd osv). Vad som är standard är svårt att säga. Fanns så många olika paketutrustningar. Det är en djungel med utrustningsnivåer.
Skriv gärna ett nytt inlägg med ny rubrik när du kommer från ämnet så att den här tråden enbart handlar om värdering.

Mvh
Scheckheft

Hej!

Har sett baksidan främre nackstöd och liggandes i mitt konsolen ala S80 executive.

Jag ska skriva en ny rubrik sorry, tänkte bara att simon och de andra värderings "freaksen" brukar ju hänga på mobile mm.;)) så de kanske har en inblick på vad som finns och va ett ungefärligt pris.

Inlägg kommer när det närmar sig.

Mvh/Soki

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Var och kollade på den och det kändes inte rätt så jag söker vidare. Tack för ert engagemeng ! jag återkommer när nästa objekt dyker upp.

Mvh. Patric

Länk
Lita alltid på mag känslan!!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Och här kommer nästa objekt ;) Länk

Har talat med en säljare på firman idag och han vidhöll att bilen var i mkt. fint skick samt hade vart med om en mindre krock på höger sida, och hade därför ny huv samt höger framskärm. Tillv. datum är 10/98, dvs samma månad som den registrerades och den har den "nya" fronten samt M62/TU motorn med Vanos.
Vad tror ni om priset går det att göra så mycket på ett så redan (i mina ögon) hyfsat lågt pris ?

Mvh. Patric

Min BMW 740:
Länk
Priset är säkert ok...tror säkert att det är prutbart dock...e38orna verkar vara i något slags fritt fall vad gäller pris i tyskland...utbudet av Lmodellen är inte lika stort som av den vanliga. Vet inte hur den är att sälja sedan....?

Bilen har klart snygg färg, låga mil, fina fälgar och är klart välutrustad. Tycker dock att Länk

är mer prisvärd, dock är har den i mitt tycke inte lika fin färg och fulare fälgar, men är en årsmodell nyare och billigare.

Lycka till PJ!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.