|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag en Mr Cap behandlad bil och står inför att antingen förnya, eller byta behandlng eller göra det själv. Vill ha ett toppenresultat och har letat i databasen om vilken lackbehandling som är att föredra med tanke på resultat, finish, hållbarhet och pris. Blir inte klok på vad som är bästa valet. Möjligen är Mr Cap, Ditec, Tefcar etc. likvärdiga. Det beror troligen mera på hur noggrann den som gör det är. Jag har själv på hobbybasis arbetat med proffsmaskiner och polerat upp lacker till mycket bra resultat, men det tar tid. Nya tips? | |
|
Kör med Tefcar! Och låt Rolle på Romitec Tefcarcenter göra jobbet. Du blir garanterat nöjd. Som du redan skrivit så beror resultatet mycket på vem som gör jobbet, och Rolle är mycket duktig och noga. Mina bilar är behandlade av honom E36:an för 5 år sedan. Ser fortfarande ny ut, 10 800 mil. E39 har jag bara haft i 2 år så den är självklart också i nyskick. Romitec 08-570 319 03 |
|
|
Jag har ett tips... Lahega Toughguard. www.lackskydd.nu |
|
|
ataim: Som du själv säger ... det är större skillnad på dem som gör jobbet än skillnad på de olika behandlingarna. Jag har DiTec:at två bilar en cosmossvart E36 M3 cab och en topazblå E46 M3 hos Stockholms bilvård (Jörgen). Han är serviceminded och gör ett riktigt bra jobb. Rekommenderar honom på de erfarenheterna ... |
|
|
Visst är jobbet den viktigaste delen av det hela. Men ett bra jobb hjälper föga om produkten suger. Jag skulle personligen aldrig anlita MrCap till min kärra. |
|
Asken (AutoPower) |
Som gaammal rekondare i slutet på 80talet själv har jag provat de flesta lackskydden på marknaden de senaste tio åren då jag inte polerar själv längre. Har inte funniut något som jag blivit mer nöjd med än DITEC. Det viktigaste är att du hittar en bra person som utför jobbet. Utan tvekan rekommenderar jag Jörgen på Sthlms bilvård 086650810 är duktigast på denna sidan stan. Se även proffsen tipsar om lackskydd under Gör-det-själv/ bilvård i menyn till vänster. Mvh Asken |
Asken (AutoPower) |
Du kan läsa mitt reportage om rekond Länk för att bilda dig en uppfattning. Idag 5000mil och 16 månader senare är det snart dags för en ombehandling och vattnet pärlar sig fortfarande på lacken och har ett underbart djup Asken |
|
Asken>>>Blev det några polerrosor på dina bilar när du lämnade in dem till Jörgen för Ditec? Själv upptäcket jag desvärre några på taket och motorhuven som skall åtgärdas på torsdag. Frågar för jag är medveten om att mörka lacker är svåra att få bra resultat på. Följdfrågan är således om det var Jörgen som hade tagit sig an min bil eller någon av hans anställda. Förhoppningsvis försvinner dessa vid mitt förestående återbesök:-) MVH /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.