AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
853

Hur fäster jag bmwpower skylthållaren?

Hej!

Undrar hur man gör, jag har vanlig plast regskylt med skruvar i. Hur sätter man fast skylthållaren egentligen o måste jag beställa ny regskylt?

Mvh/Soki

ant
Du får helt enkelt skruva skylthållaren i de hål som skylten sitter skruvad i nu. Därefter så sätts skylten i skylthållaren.
Du kan också med fördel köpa nya skyltar så du slipper hålen du har dina nuvarande skyltar.

==========
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Vilken skylthållare är det du har?
Om du har den för plastskylt (som fanns styvt -94--02) så böjer man väl in skylten på sidorna först och pressar fast den mot några "bleck" i över-/underkant.

Om du har den hållaren för nya aluskylten (finns även för EU-märke) så skjuter man in regskylten i hållaren och sätter på en liten list nederst med t.ex. www.bmwpower.nu på ;-)

För att fästa själva hållaren så använder du befintliga hål där din skylt sitter skruvad idag. Det finns MASSOR med kombinationer man kan fästa hållaren på så oavsett hur "snett o vindt" hålen sitter så får du hållaren rak och där du vill ha den.

Om du har en plastskylt, men hållare för ny alu-skylt kan du med största sannorlikhet EJ använda skyltarna, utan för beställa nya (á 60:-/st från vv.se, leverans på 1-3dagar).

Tvärtom skall dock funka sägs det. Har ingen egen erfarenhet av det.

Mvh
Patrik - som nyligen meckat skylthållare, www.bmwpower.nu-skylthållare såklart ;o))

Bör nog beställa ny regskylt med tanke på dom fula hålen men då får man den nya EU skylten visst?

Kommer snart en power hållare här med. ;)

Mvh/Soki

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Soki:
Nej, du kan välja om du vill ha EU-märke på eller ej.
Tänk på att skylt med EU-märke måste ha en annan hållare p.g.a. att den är 40mm bredare.

Mvh
Patrik

Beställer imorn, tror det blir vanlig hmm... a vi får se.
Tack Patrik.:)

Mvh/Soki

Jag monterade EU-skyltar på bägge mina bilar. Inge problem, jag kunde använda de gamla hålen i karossen (det finns en massa förborrade hål i skylthållarna). Det tog inte många minuter att byta, och jag har hellre ett S-märke på skylten än att klistra på en dekal. Dessutom är vi ju faktiskt med i EU, inte en MP vill ju gå ur numera...

"You have arrived at destination!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.