|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar hur man gör, jag har vanlig plast regskylt med skruvar i. Hur sätter man fast skylthållaren egentligen o måste jag beställa ny regskylt? Mvh/Soki | |
ant |
Du får helt enkelt skruva skylthållaren i de hål som skylten sitter skruvad i nu. Därefter så sätts skylten i skylthållaren. Du kan också med fördel köpa nya skyltar så du slipper hålen du har dina nuvarande skyltar. ========== Länk |
|
Vilken skylthållare är det du har? Om du har den för plastskylt (som fanns styvt -94--02) så böjer man väl in skylten på sidorna först och pressar fast den mot några "bleck" i över-/underkant. Om du har den hållaren för nya aluskylten (finns även för EU-märke) så skjuter man in regskylten i hållaren och sätter på en liten list nederst med t.ex. www.bmwpower.nu på ;-) För att fästa själva hållaren så använder du befintliga hål där din skylt sitter skruvad idag. Det finns MASSOR med kombinationer man kan fästa hållaren på så oavsett hur "snett o vindt" hålen sitter så får du hållaren rak och där du vill ha den. Om du har en plastskylt, men hållare för ny alu-skylt kan du med största sannorlikhet EJ använda skyltarna, utan för beställa nya (á 60:-/st från vv.se, leverans på 1-3dagar). Tvärtom skall dock funka sägs det. Har ingen egen erfarenhet av det. Mvh Patrik - som nyligen meckat skylthållare, www.bmwpower.nu-skylthållare såklart ;o)) ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Jag har ej beställtskylten ännu, visste inte riktigt ifall det skulle bli problem med att fästa den men det verkar lätt så jag provar. :) Bör nog beställa ny regskylt med tanke på dom fula hålen men då får man den nya EU skylten visst? Kommer snart en power hållare här med. ;) Mvh/Soki |
|
|
Soki: Nej, du kan välja om du vill ha EU-märke på eller ej. Tänk på att skylt med EU-märke måste ha en annan hållare p.g.a. att den är 40mm bredare. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Okej, Beställer imorn, tror det blir vanlig hmm... a vi får se. Tack Patrik.:) Mvh/Soki |
|
|
Jag monterade EU-skyltar på bägge mina bilar. Inge problem, jag kunde använda de gamla hålen i karossen (det finns en massa förborrade hål i skylthållarna). Det tog inte många minuter att byta, och jag har hellre ett S-märke på skylten än att klistra på en dekal. Dessutom är vi ju faktiskt med i EU, inte en MP vill ju gå ur numera... "You have arrived at destination!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.