|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha åkt på en väg dom precis hade lagat punktvis med nån sandig smet har jag fått massa sand/asfalt? kladd lite överallt på bilen....det jobbiga med det är att det går inte bort med bilschampo och svamp eller högtryckstvätt.....trots att bilen är nytvättat ser som det precis har varit ute på en grusväg, inte alls roligt.....hur får jag bort skiten???? utan att skada lacken för mycket dvs /Mikael Ingvarsson | |
|
Jag skulle rekomendera kallavfettning, låt de verka ett tag sen spola med högtryck. de borde lösa ditt problem. jag skulle inte rekommendera någon mekanisk åverkan på lacken medans de där ofoget sitter där. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Petroleumlösande kallavfettning = helt rätt, men var MYCKET försiktig nu i solen och värmen. Medlet skall inte torka in i lacken och du skall vara i skuggan och helst i en tvätthall med oljeavskiljare. |
|
Bmw ludde |
Mikael testa lysfotogen, vaxet försvinner iof men rent blir det. |
|
tackar så mycket för tipsen...sen om dom funkar är en annan sak, efter att studenten är avklarad imorgon ska jag försöka fokusera på att fixa avfettnings prylar mm...tack igen /Mikael Ingvarsson |
|
Asken (AutoPower) |
Länk Den borde funka...En ordentlig avfettning löser allt smuts. Asken |
|
Jag kan är helt ute på fel spår, men min förra bil var jävligt dålig i lacken och hade mycket skit på den. Men jag körde först rubbing över hela bilen, sen en vaxning och det blev helt perfekt. Borde inte det kunna funka nu också? |
|
|
Jovisst...så kan det funka! :) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.