|
|
|
|---|---|
magmo |
Hej! Är det bara jag som tycker att E39:ans Touring bullrar som bara den ur kofferten. Man hör ju väldigt tydligt alla ljud från vägbanan från de stora sidofacken bak höger och vänster. Man kan ju knappast säga att de har vadderat dem som man kan kräva av en BMW? Magmo 528iT -97 |
|
Hmm har jag inte märkt nåt av direkt..hade en 525 e34 touring förut o den tyckte jag var bullrigare ibak.. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har mkt med däck/fälg att göra. Efter att jag bytte från orginalfälg med ballongdäck till 17 med 235/40 så fick jag en massa ljud till skillnad från innan då det var i princip så tyst som man kan begära. "Snälla! Bromsa!" |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mot en sedan är det rejäl skillnad. men det är ju fullt normalt för kombibilar. Tysta däck och friska hjullager rekomenderas. Möjligheten att efterisolera??? ///MVH Hasso Länk |
|
Tjena Tänkte jag skulle hänga på tråden och ställa en fråga till er som jag, har touring. Min skramlar bak när jag kör på lite stötig väg. Jag tycker inte det är så mycket vägljud eller buller normalt, men som sagt när det blir lite stötigt skramlar något. Jag trodde först det var "locket" som ligger över reservhjulsbaljan så jag dämpade upp den mha tätningslister till fönster, men det hjälpte föga. Någon som har någon teori på vad det kan vara ? Första (låsbara) luckan verkar sitta tätt och bra. Tackar på förhand Ha det gött Jonas Live to ride |
|
|
Någon bussning i bakvagnen kanske. Länkarmsbussningen på E36 slits lätt ut och ger klonk i bakvagnen, kan vara samma på E39. Stötdämparfäste är en annan teori. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.