AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
968

DITEC i Malmö

PE
46
PEOL
530i 2004
Är det någon som gjort en Ditecbehandling på Jägersro Bilvård i Malmö? Är ni nöjda med resultatet? Vad kostar det?

PeterO
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har gjort det på Stockholms bilvård i sthlm. Den första bilen -95 och sen 5 bilar ytterligare, bilen från -95 är efter 26000mil fortfarande i mycket bra skick och har fin lyster.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag har gjort det där. Priset ligger runt 3.400 beroende på bil. Sedan tillkommer några besök under garantiperioden för ca 1300:- st.
Har även låtit dom polera och rekonditionera bilar utan att ta Ditec behandlingen.
Brukar också handtvätta bilen ruggiga vintrar samt låta dom ta en vårstädning på proffsvis.
Om det är värt pengarna med en DITEC behandling eller ej får nog vara lite upp till var och en. Men bilen kommer att vara tåligare i lacken och mer lätttvättad. Du kommer också att höja glansen på lacken och behålla den glansen längre än utan behandlingen. Då du gör återbesök så får du också en löpande uppfräschning av bilen.
Det du permanent avsäger dig ifrån, på gott och ont, är automattvätt med borstar, i stort sett all avfettning, möjlighet att själv polera eventuella smårepor/skador med vax, arbetet med att vaxa bilen.

eddie
SKIPPA DITEC.VS AUTOGLANS I malmö som gäller.
Kostar ca 1500-2000:-.
MYCKET duktiga.Har bilias,Fords och BMW autosports bilar.De dem som polerar o vaxar dem.Grymma killar
rekomenderas

Drive Like U Stole IT !!!!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
eddie: Är det vanlig polering för den prislappen eller någon form av lackförsegling? Prislappen verkar ju vettig.
Autosport är ju i övrigt ett bra ställe att sköta om sina leksaker på så använder dom stället är det ett bra betyg tycker jag nog.
eddie
Sail:1500:- kostar de för rubbing och vax.Ska du ha +försegling så ligger de väl på ca 2-2500:-
dem e kanon.Rekomenderar starkt

Drive Like U Stole IT !!!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grejen med DITECs lackförsegling/ jägersro bilvårdscenter mm är att den går inte att avfetta bort. Har provat både Mr CAP och min egen subjektiva uppfattning var att det inte höll lika länge. Men dock, jag ogillar svamp och är vän av avfettning och varmvattenhögtryck:-)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.