AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
318

Nyfiken på värde av min 518iS

Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Tja!

Har en 518iS -88, gått 31.000 mil. Fullskriven servicebok fram till -99.
Rostskyddsbehandlad med jämna mellanrum. 8 Alufälgar varav 4 med sommardäck och 4 med nya dubbdäck. Nybytt topplock, bytt 3:ans kolv och monterat nya ringar, ny olja, nytt filter, nya tändstift nya bussningar och bromsar. Relativt ny kylare. 2,5" avgas. Fräsch inredning. Endast ett par små ytrost skador vid en dörrkant.

Nån som kan tipa om värde??

MVH: Johan Forsström

chrille70
Tjenare!

Jag tror att du kan begära max 15.000kr för den bilen. Jag gjorde en sökning på bytbil.com och hittade blott en enda liknande bil. Den har gått 14.000 mil och kostar 13.000kr. Den nyare E34 518i (1990-) kostar från ca 20.000-25.000 kr. Din bil verkar ju ganska fin än om den gått en del. Men på en så pass gammal bil är miltalet ganska oväsentligt om skicket är bra.

Mvh / Chrille
Är bilen verkligen i gott skick och någorlunda nybesiktigad så skulle jag säga max 10.000 kr.

Att du har bytt 3:ans kolv och ringar är kanske inget du ska ange rakt ut i annons och liknande. Då börjar man bara undra hur motorn mår i övrigt!
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Håller med ovanstående talare...
8000-12000:- skulle jag tippa på att du kan få för bilen,kan ju vara svårsålt med så många mil.

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Men 3:ans kolv och toppen fick jag byta för att jag själv klantade mig vid byte av topplockspackningen, jag råkade ställa kammen fel så kolvarna slog upp i insug-ventilerna. Jag tog av toppen igen och kollade hur det gick. Ventilerna verkade ha klarat sig och jag satte på skiten igen. Fick bilen och gå som en klocka. Medans jag ställde in tändningen så bara small det och 3ans insugventil gick av i skaftet och slog sönder topp och kolv.
Så bytet var inte p.g.a slitage.
I samband med kolvbytet så kontrollerade jag givetvis skick på saker och ting när man ändå var där och pillade. Vad jag kunde se så var inte slitage nåt att oroa sig över, inte det minsta.

MVH: Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.