AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
641

Bilen Startar inte ..

Hejsan ...

Det var så här att när vi skulle åka bort förra veckan startade inte bilen.. startmotorn går men den startar inte .. tog därför en annan bil och åkte, kom hem igen ca 4-5 tim senare. skulle provstarta den och den gick igång så vi åkte med den, och tänkte det var väl bara "någe relä" som hängt sej. kommer till McDonalds äter går ut i bilen igen, ska starta den men likadan som förut.. nu har den stått så sen dess...

Någon som har någe bra förslag?? / Tack på förhand A-sson
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Går bränslepumpen?
FAF
nepp.. det gör den inte.. jag har kollat för en stund sedan.. finns ngt bränsle relä eller ngn annan ide??
j.
17
j.skoog
525IA -90 24v
Har samma krångel med min... Den funkar inte att starta ibland... Startmotorn klickar till bara för att sedan efter några försök sluta klicka helt.. Väntar man en stund så funkar det. Kan det vara kolen eller något på vägen fram?
//Jörgen
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
j.skoog, är det startmotorn som klickar?? i sånna fall är det säker selenoiden som är slut, går att repa.

Joakim Eriksson
det är varken solinoiden eller kolen.. tror det är soppa pumpen.. startmotor går som normalt men det är som om han inte vill tända.. (man kanske är för ful =) ) jag provade att ta bort slangen vid filtret (sitter under bilen, bak på passagerar sidan. men ingen soppa. nu vet juh iofs inte jag om det ska komma soppa där just då när den är av stängd.. men kan det vara någe relä eller dyligt som inte är som det ska? och i sådantfall vart sitter det.. ??
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Du skall ha soppa vid bränslefiltret när bilen är avstängd.
Bytte bränslefilter på min för ett par veckor sedan och då rann
det bra med bensin där.
På vilken sida av filteret plockade du bort slangen?
Om du plockade bort slangen efter filtret så kan det ju vara filtret
som är igensatt kanske.
Tog du bort den innan filtret så skall det finnas bensin där.

Vet dock inte var bränslerelät eller säkringen sitter men det vet
säkert någon annan.

mvh Mackan
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Hade det felet på min, iof en diesel, men det visade sig vara reläfel, och såna har ni ju på bensinare också. Alltså: Bilen stannade vid ett tillfälle och gick igång igen. Sedan efter ett tag gick den inte att starta, för att sedan starta några dar senare. Till slut ville den inte starta alls och det visade sig bero på ett trasigt relä. Detta relä verkade mata både glödström och pump på min, så den ville verkligen inte igång...
Kolla reläet till bränslepumpen, det är ju ett trevligt fel om det är så!

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Relät sitter väl på hö sida i motorrum innanför det skruvade locket.
FAF
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Där satt iallafall mitt.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
skall prova det..
Ki
13
Killen
525iA-91
J.Skoog.Min bror hade samma problem, startmotorn bara klickade, och det visade sig vara så enkelt som att batteriet var för svagt.
Jag har ny provat men utan resultat... tror det är soppa pumpen som gett sig.. ska kolla om det kommer fram någon stöm.
Ngn som har någe annat förslag??

// A-sson
j.
17
j.skoog
525IA -90 24v
Killen!
Tror inte det är mitt bat. Det är ganska nyligen bytt och det verkar vara kräm i det...
Ska höra med en kille inom några dagar när jag byter insugsbälgen.
bzohn
Var sitter relät på en 528 -87? har nämligen samma problem! ingen soppa till fuelrailen,
tack för alla förslag, men det är soppa pumpen som gett sig... det är möjligen inte ngn som har en ligger ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.