|
|
|
|---|---|
|
Bilen som är en 635 csia från mitten av det sköna 80-talet. Motorn är bytt till en motor från en gammal 745:a. Nu till problemet, När bilen för nu ett bra tag sen var ute och åkte mot närmaste mack fick jag soppatorsk. Jag fyllde på ca 20 liter soppa och bilen vägrade att starta. Bränslepumpen har kontrolerats och den fungerar. Efter kollen av pumpen tog energin slut därför undrar om det finns någon här som har några bra åtgärder/förslag på lager. Tack på förhand /Fredrik | |
|
Om du kör tanken tom och har lite skit i den så kan du ha fått ut det i systemet. Kolla även soppafiltret. /Erik |
|
| Kan det verkligen göra att motorn inte startar? | |
|
Kolla om du får fram bensin och gnista till stiften. Har du provat med startgas? /Anders |
|
|
Javisst. Om någonting blockerar bensinens väg till motorn... /Erik |
|
|
Nej har inte testat med startgas än. Hörde av någon att det kan vara bränslepumpsreläett som har "kastat in handuken". någon som tror på denna teori och hur man kan kolla om så är fallet? |
|
|
Hej Andersson, Enkelt att kolla reläet tror jag. Försök att starta och kolla om det kommer något ur bränsleslangen. MVH H |
|
|
Hej! Har berättat tidigare, men berättar igen. Fick samma problem på min 730. Då var det så att stiften hade blivit söndersurade. Helt kassa, var bara att byta så startade den direkt. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
serben |
jag hadde samma problem på min 335 tankade o bilen vägrade o starta då gjorde jag en fuskis TA BORT bränsle matarledningen vid spridarna o kör pumpen tills soppan kommer fram. koppla slangen tillbaka o kör.. man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.