|
|
|
|---|---|
|
min m3:a käns som den slirar på kopplingen vid kraftigt gaspådrag, jag har precis gjort kopplingsbyte men problemet kvarstår, tycker dessutom att den varvar mycket och händer lite (ingen hästspark direkt) , vad kan vara galet ? Tack på förhand från en som gillar att varva, men även vill komma iväg med rykande däck = ) | |
| Bytte du koppling själv eller var det en verkstad som gjorde det åt dig. | |
| Det var en märkesverkstad som bytte koppling. | |
| Du vet att du ska köra in din nya koppling? Ta det lungt i början. Luktar det brända lameller om den? | |
| Nope det gör det ej , den kurrar/ rycker vid gaspådrag får inte det där riktiga svaret på gas som jag förväntar mig, kanske är något med tändningen,soppafilter eller lamban? | |
|
luqaz du måste ju ha en växel i..annars händer det inte så mycket, som sagt. =D Åkte den idag och jag tycker den gick enl. förväntan. Drog jämt och bra genom hela registret. Men jag kör ju V8 i vanliga fall så jag kanske är fel person att avgöra. Åk till ngn lokal auktoriserad verkstad som har tillgång till analysdator och plugga in den. De bör kunna se om ngt står lite galet ganska fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.