|
|
|
|---|---|
|
Ikväll skulle jag lägga på mina m3fälgar på en polares e36 318is. Han hade tidigare dessa fälgar på : Länk Ikväll lade vi på dessa : Länk Men då vi lagt på dom så rullar inte framhjulen. Själv har jag dessa fälgar på just nu : Länk Och jag hade M3fälgarna på tidigare som vinterdäck. Jag skiftade till Masitalyfälgarna i April och behövde då inte byta hjulbultar. Det funkar då för mig utan att behöva köra med andra hjulbultar. Jag använder alltså samma hjulbultar på både M3fälgarna och på Masitalyfälgarna. Vissa fälgar kräver längre/kortare hjulbultar verkar det som (hade ingen aning om det tidigare). Vilket mått är det som gäller som han ska ha på sin 318 ? Vilka olika mått finns det och finns det någon standard för bilmärken tex gängmått,diameter etc. på hjulbultar? Har sökt på forum men hittar inget. Hoppas jag skrev tydligt nog så att någon fattar. ///M-POWER to the people! Länk | |
|
Hej. Vet ej vad han skall ha för mått. Men det som gör att måtten på bultarna skiljer sig från fälg till fälg är ju att det är olika tjockt gods i fälgar. Eller om man t.ex. har spacerplattor bakom. M12 x 1,5 28 mm lång, var standardbultarna på min e36 318 -91. Borde vara samma men ej säker. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Vi köpte hjulbultar nu på BMW i Kramfors men det gick ändå inte bak. Fram funkade det. Men vi såg sen att det satt spacer-plattor där bak. =) /Daniel |
|
Daytona |
Gå till närmaste däckverkstad så fixar dom det. Enklast istället för att hålla på och beställa andra hjulbultar och fundera. Daytonan=Länk |
|
Jag har besökt alla däckverkstäder här i stan. Ingen hade sådant på lager, det är beställningsvara så han köpte på BMW istället. Fanns inte komplett sats på mekonomen heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.