|
|
|
|---|---|
fast_stoffe |
som sakt mycke vill ha mer har turbo konverterad 325 med t04e och en hel aluminium intercooler från rs4a å en stor dump å535 spridare (ej luft masse mätaren) den gick bra som fan tills i går då jag skulle rejsa med en m3 321hk å tog i lite för mycke varva lite för mycke ca7200 då det kom vit rök har nog spräkt toppen å eller topp packningen så nu ska jag slita ut motorn å ficksa det seriöst skulle vilja ha så mycket tips som möjligt vore tacksam för lite tips om o ringa å SVARVA KOLVARNA hur man räknar ut hur myket man ska ta på kolvarna och var eller någon seriös som kan göra det (är ju inte miljonär) å lite tips om vad man ska använda för sprut å täning (kan ju lite om datorer)men e ingen tekniker tacksam för alla tips tack på för hand |
Robbe-LKPG |
Hur mycket ladda du ? |
fast_stoffe |
0.4-0.5 |
Robbe-LKPG |
oj så lite vad hade du får soppa tryck å hur gick det mot m3an :) |
fast_stoffe |
3 bar å jag torskade men jag tog honom i starten men jag piskade ju många vr6or kvällen innan föresten så e det en 320 från början så det eju en sliper enda styling 17tums |
|
hmm... lilla lilla stoffe! har jue sagt att du inte ska leka burnout tävling vid race ;) ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
535 spridarna vid orginal bränsletryck räcker väl inte till mer än ca 240hkr ???? /Mikke |
|
|
han har bränsletryck regulatorn från en 535 också ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Ja, men den är också på 3 bar. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
de står jue olika siffror på dom... på 535an så 3 på 325ans så 2 tror ja de va ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Nja... Jag kollade nu på ETK:n, det finns en regulator på 3,0 bar och en på 2,5. På min 325:a sitter det iaf en 3,0 bars regulator. Det tror jag är det vanligaste. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
okaj! för de va inte samma som på 535 o hans 325 ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
En gång till.... 535 spridarna vid 3bar räcker väl inte till mer än ca 240hkr ???? /Mikke |
|
|
Öhh, glömde:Vid 240hkr med 535spridare o 3bar går nog en turbomotor för snålt eller??? /Mikke |
|
|
vet inte... men vid 7000 varv så spikade de me orginal spridarena... men me 535ans så vet ja inte..... ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.