|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte nyligen en 318i -87. Går som en klocka tills den blir varm, därefter helkass endast två tre cylindrar och inget gassvar. Bytt: Fördelarlock, stift, tändspole, bränslepump, bränslefilter. Kan det vara fördelaren? I så fall vad kostar det?Känner liksom inte igen mig, då jag är van vid hederliga brytare på min gamle golf2:a. Tacksam för all hjälp Patrik | |
|
Du hade ju bytt fördelaren. Menar du inte locket då? Eller menar du rotorn? Kolla priser på motornord.se eller mekonomen.se Locket kostar 710:- till min. Men det är avsevärt billigare till de flesta modellerna. Till din -87 kostar det 80:- hos motornord. Rotorn till din går på 50:- |
|
| Jag tror i och för sej inte att det är fördelaren det är fel på. Den borde ju inte bry sig om bilen är varm eller kall. Om du har en kallstartsinjektor så kan den ju krångla. Kolla upp det. | |
|
Tjenna. Just jag hade bytt locket men inte fördelaren. Nu har jag testat det med utan resultat. Kallstartsinjektor det låter intressant. Får kolla upp det. Tack för tipset. Patrik |
|
|
Kolla tempgivaren till "el-lådan" kanske fel på den. Den ger nämligen info till insprutningen om motorn är kall/varm, kanske den ger fel info ang. fet/mager blandning... Den sitter på främre delen av topplocket.. Flyingalex |
|
|
Har precis kollat de tre givarna. Kallstartsinjektorn ok. Sedan var en av de andra ok. Den sista var det oändligt motstånd i oavsett temperatur, kass med andra ord. Misstänker dock att det är den givaren som som går till tempmätaren inne i bilen då den visar fullt hela tiden. Nu till min fråga? Undra om den givaren inte bara går till tempmätaren inne i bilen utan även till "styrboxen". Om så är fallet, kommer det med säkerhet att lösa sig, men påverkar den bara tempmätaren blir jag trött.. Patrik |
|
|
det är skilda tempgivare dvs. en till temp mätaren samt en till styrboxen |
|
|
suck!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.