AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
340

Stigande tem.

Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Hej!

Nu när värmen har kommit så har jag upptäckt ett fel på bilen, lr inte. Men i vilkett fall så när bilen står på tomgång en längre stund så stiger temperaturen på kylvattnet från kl.12 till kl.14 på mätaren om ni fattar vad jag menar och vill inte sjunka, utan bara stiger i temp. har luftat, och har inte haft några problem tidigare med tempen. Nu är man tvungen att stänga av motorn för att den inte ska koka, inte för att det ok att stå på tomgång men man kan hamna i trafik stockning nu på semestern och hur kul är det att överhetta motorn :p.
Hoppas på några svar.

MVH

O.G
min 520-89 var likadan då jag sålde den, fick reda på att vattenpumpen rasat för den "nye" ägaren, fick då klartecken att det VAR vattenpumpen som var dålig, eftersom att den gick upp i temp i stadsköer, tomgångskörning osv

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Min vattenpump har "levt" i ca: 5000mil nu, så den ska bytas snart, men den ska väl klara längre?
Mattan
Du har förmodligen en dålig fläktkoppling. När man inte har nån fartvind som kyler, skall fläkten kopplas in o fixa kylningen.

kimozabe
Har inte Äldre bmw's mekanisk fläkt så om bilen rullar sakta eller står stilla så snurrar fläkten långsamt, och om bilen rullar snabbt eller om man gasar på så snurrar den snabbt ?

Minns att äldre mercor har så, vet inte på bmw.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
När bilen står stilla så snurrar fläckten, men finns det inte två lägen, sakta och fort?, har för mig att jag läste detta någonstans.
GDS - fläktkoppling
Länk

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Någon som vet om det är samma typ av fläktkoppling på e-12 525 ?
Min verkar ha gett upp , vart kan man hitta en till den ?

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.