|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en sänkt e36 (328 cab -96) med schnitzerfälgar, 17", 245. Nu är det så att höger bakdäck tar i skärmen vid ojämna vägar. Vad kan man göra åt det? Finns det några inställningar som går att mecka med? Vänster bak funkar ju finfint....? | |
|
du kan ju alltid bredda bakskärmarna. :! |
|
|
usch! det finns inget annat sätt? ställa lite vinklar eller bredder?? Rätt tråkigt att ge sig på bakskärmarna faktiskt. :-/ |
|
warbus |
Tjena! Hade samma problem på min förra bil coh anlednnigen till att skärmkanten tog i på ena sidan coh inte andra var att bilen varit lätt krockat på den sida där det tog emot! På plårfirman gjorde man inte ett tillräckligt bra jobb, visst det kanske var lite svårt för dem med tanke på att det var vintertid och det satt 15" påoch inte 17" sommarhjulen! Sommaren därefter så sänkte jag bilen och på med 17" det var då felet uppmärksammades! Lösningen på problemet ar att rulla ut bakskärmen lite! Det är inte lika komplicerat som att bredda en hel bakskärm!!! Lars H |
| Rulla skärmkanterna.Det är bästa lösningen.Värm lacken med värmepistol, rullningsverktyg finns på bilrekond firmor typ.Dessutom blir det snyggt...Du kan också svarva av fem mm på fälgarna.Gött! | |
BIMMER |
valsa kanterna ...du behöver inte lacka om bilen om man värmer lacken för,förutsatt att du inte ska valsa flera cm....men i ditt fall är det bara lite mina e valsade hade 255x35x18 bak utan problemm , polarn har 255x30x19 bak de e GÖÖÖÖÖÖTTTTTTT...... |
|
Proffsigt! Tack för tipsen, skall ta tag i det! ;) |
|
fälgfixaren |
Rulla skärmarna eller svarva anlägget på fälgarna |
| Vem kan fixa skärmkanterna i närheten av örebro? Har 325i -92 med M-Kontur med 235/40. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.