|
|
|
|---|---|
|
Jag har två frågor, tacksam för erfarenheter: 1. Vilken är bäst att serva sin bil hos: BMW Mölndal eller Wölkes? Den gula började lysa idag, jag har för mig att det betyder Inspection 1? Behöver man instruera dessa verkstäder om oljetyper mm eller kan man lita på dom? 2. När jag trycker ner kopplingen till ändläget och sedan tar i lite till, säger den klick och åker ner ytterligare c. två centimeter! Är detta "normalt" eller bör det åtgärdas? | |
| ...Någon? Tänkte boka servicen idag. | |
|
Sani: Kolla i serviceboken, servicarna går i intervallen oljeservice-inspektion1-oljeservice-inspektion2 o.s.v. D.v.s. om du gjort en inspektion1 tidigare är det dags för oljeservice. BMW auktoriserade verkstäder ska definitvit ha koll på vad du ska ha för olja. Har ingen erfarenhet av dessa två verkstäder då jag bor i Stockholm. Det där med kopplingen är "onormalt" och bör kollas upp i samband med servicen. /Wille Länk |
|
| Den gula lampan betyder INTE att insp. 1 skall göras utan att det är högtid för service!Sen om det är oljeservice eller insp1/insp2 tar du lätt reda på va det va för service sist.Om din förra insp. var en 1 o du efter den haft en oljeservice då e de dags för en insp2....Med andra ord funkar de så här: Olje-Insp1-Olje-Insp2-Olje-Insp1-Olje-Insp2-...osv | |
| Tackar, har nu bokat in bilen hos Wölkes på onsdag, skall be dom kolla på kopplingen också. | |
|
Sani Vad sade de om de xtra centimetrarna du kunde trycka ner kopplingspedalen? |
|
|
Alpina B8; Ingenting. Jag skall kolla med dom igen nästa vecka, ska dit för att fästa ljuddämparen lite bättre. Återkommer. |
|
|
Väntar du med att göra service tills den gula lampan lyser ??? Jaja, jag lämnar in min på oljeservice när 2 gröna slocknat... Nu senast så hade bara 1 grön slocknat när jag bokade tid och hällde i ny castrol olja i min..... Men sen är man ju pedant med sin bil också. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Mean Machine: Det du sysslar med gynnar inte din motor, bara affären du köper castrol-oljan av........ // Rocco |
|
|
M3-Rocco: och castrol.... |
|
| Jag tror det var vettigt att boka in service hos wölkes istället för bmw mölndalsvägen. Har själv aldrig fått tillbaka bilen från mölndalsvägen utan nya fel på bilen eller ej åtgärdade, tyvärr. | |
|
Mean Machine; jag köpte bilen förra torsdagen! Det första jag gjorde var att boka service. |
|
|
M3-Rocco & starre: Gynnar bara stället jag köper castrol oljan på och castrol?? Förmodligen är det kanske lite väl täta intervaller men man kan aldrig byta olja FÖR ofta. Ju oftare desto bättre och JO, det gynnar min motor. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.