|
|
|
|---|---|
|
hej jag håller på att tona minna rutor och undrar hur man får loss backrutan (4 dörrar). jag hjälpte en kommpis med det förut och har för mig att det va knöligt som fan.. finns det nått bra tipps? Mvh/Axel | |
|
tjena.. ja vet inte riktit men ja ska kolla upp det till dig.. min polare gjorde det på sin 2 dörrars E30. hans farsas jobbar med bmw så ja kan snacka med honnom.,. om du känner för det så skicka ett mail till mig så e de lättare att hitta rätt.. f.stjernkvist@spray.se tonade mina rutor på min E30 utan att plocka ur dom.. sikket helvete det var. lite knäckt när han sen bara plocka ut sina. men ja kollar up det till dig. BMWMOTORSPORT |
|
|
Först tar man bort kromlisten å sedan trycker man ut rutan, absolut inte krångligt däremot värre att få ditt den tillbaks ;) ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
de är ganska enkelt tycker ja själv gjort de några ggr!! Men sen så jobbar juh jag me bilar!! ;) De underlättar mycket om man är 2! =) Man får plocka ut ryggstöd å hatthylla för att man ska komma åt bra!! sen tar du "bara" ut spränglisten den sitter på utsidan man får va försiktig så man int knäcker listen sen när man fått av den så "pillar" man försiktigt fram rutan Sen vid montering så lägg en bit snöre eller kabel i gummilisten för annars får du int i rutan igen!! =) sen har du en polare som trycker på rutan på usidan sen drar du försiktigt i snöret/kabeln å ser till att gummilisten följer med (följer med in på insidan) !! sen får du pressa in spränglisten igen (på utsidan) så gör man...i korta å snabba ord!! Sen ser du själv hur de sitter å hur du ska gå te väga!! =) Smörj för allt i världen int med silicon utan ta typ 5-56 eller nåt liknande!! Hoppas du lyckas!! =) Länk |
|
|
Alltså det är Backrutorna på dörrarna.. alltså sidorutorna.. jag har tagit bort dom men det gick inte alls bra så jag tänkte om det är någon som vet någon smidigt sätt.. men tack ändå.. Mvh/Axel |
|
|
Rekomenderar dig inte att göra det. Har gjort de på min bil. Inget lyckat resultat. Även fast en glasmästare gjorde det. Mitt tips är iställe att du köper Plexi! Mycket smidigt. Bara att trycka dit el rycka bort om du inte vill ha de nå mer. |
|
|
Kritoffer_Person: Var köpte du ditt plexi? |
|
|
ja vart köpper man det? Mvh/Axel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.