|
|
|
|---|---|
|
Sedan jag köpt min 325:a så har den "tvekat" när man gasar från tomgång. Den så att säga suckar till innan den varvar upp. Detta är ganska irriterande för det är svårt att köra iväg mjukt ur en korsning till exempel. Felet är dock åtgärdat. Jag bytte lambda och nu går bilen skitbra! Den lambdan som satt i var en piratlambda. Dels såg den annorlunda ut än BMW-lambdan, dels var kablarna skarvade till kontakten. Hoppas detta kan hjälpa nån. | |
Axel |
Tach nya tips är alltid välkommet. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Vad kostar en ny "äkta" lambda? |
|
|
1700:- /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
ojay: vars sitter lambdasonden på en E36?? .. jag tror jag har samma fel på min.. den rycker lite konstigt ibland och precis som du säger, svårt å köra iväg mjukt! ..när jag hade bilden på service (insp. 2) så sa dom att jag hade ett larm från lambda sonden men att de troligast bara va ett "fel larm" .. /NiFE - Nice life |
|
|
Lambdasonden sitter på ovansidan av avgasröret precis före katalysatorerna. Du behöver antagligen en speciell hylsa för att skruva bort den. Finns på Biltema för 49,90 eller på Mekonomen för ca 650(!) kr. Välj själv. Biltemas variant funkade fint för mig. Åldrade lambdasonder kan fungera så bra att det inte syns i datorn, men dom är långsamma, vilket gör att dom inte alltid hinner reglera rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.